اخبارجامعهTOP

بنیاد عزیزی توزیع کمک‌های خوراکی و غیر خوراکی‌اش را به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها‌ در بغلان آغاز کرد

 

پلخمری ۳۰ ثور باختر

روند توزیع کمک‌های مواد خوراکی و غیر خوراکی به ارزش ۵۰ میلیون افغانی را به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، برکه و گذرگاه نور بغلان از سوی بنیاد عزیزی آغاز شده است.

این کمک‌ها که شامل آرد، شکر، روغن، برنج، نمک، صابون و سایر اقلام ضروری است، محمد خان دانشجو، نماینده بنیاد عزیزی می‌گوید که این کمک‌ها برای نزدیک به دوهزار خانواده در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، برکه و گذرگاه نور توزیع خواهد شد.

مولوی عبدالستار جلالی، ولسوال بغلان مرکزی گفت که این کمک‌ها به گونه شفاف میان خانواده‌هایی که در سیلاب‌های اخیر آسیب دیده‌اند توزیع می‌شود.

نصرالدین و سرا خان، دو تن از آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌های اخیر بغلان از کمک‌های بنیاد عزیزی تشکر کردند و گفتند با توجه به خساراتی که آنان از اثر این سیلاب‌ها متقبل شدند، این کمک‌ها هنوز هم کافی نیست و باید کمک‌های بیشتری با آنان شود.

در همین حال، ریاست اقتصاد بغلان خبر داده است که یک نهاد خیریه پاکستانی قراراست برای شماری زیادی از آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها در این ولایت به مدت پانزده روز غذای گرم توزیع کند.

عبدالمتین آخند زاده، رییس اقتصاد این ولایت گفته است که نعیم سروری مسوول موسسه خیریه «درخواست انسانیت» کشور پاکستان طی نشستی وعده سپرده است که برای ۱۵ روز به یک هزار و ۵۰۰ تن از آسیب‌دیده‌گان غذای گرم توزیع خواهد کرد.

آخندزاده افزوده است که این نهاد خیریه علاوه از تهیه غذای گرم به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی البسه را نیز خریداری و به آسیب‌دیده‌گان در ولسوالی‌ بغلان مرکزی، برکه و سایر ساحات آسیب‌دیده توزیع خواهد کرد.

همزمان مسوولان حکومتی گفتند که روند کمک رسانی به خانواده‌های سیلاب‌زده در بغلان آغاز شده است.

هم‌چنان موسسه  (اف. ای .او) جهت پاکاری کانال‌های آبی که از اثر سیلاب‌ها مسدود شده، نیز وعده همکاری سپرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا