سیاستاخباراقتصادTOP

مولوی عبدالکبیر؛ خواستار کمک های اتحادیه اروپا با افغانستان در ساخت زیربنا‌ها شد

 

کابل ۲ دلو باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با خانم رافیلا ایودیس، شارژدافیر اتحادیه اروپا در کابل  ملاقات کرد وگفت: افغانستان نیازمند کمک اساسی در زمینه‌های صحت، تعلیم و ساخت زیربناها است.

دفتر مطبوعاتی معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌ای نوشته است:دراین دیدارکه درقصر سپیدار انجام شد، رافیلا ایودیس ازتداوم کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان سخن گفت و یاد آور شد، اکنون کمک‌های بشری به خانواده‌های نیازمند می‌رسد و نگرانی از فساد اداری وجود ندارد.

اوهم‌چنان نسبت به تامین امنیت درافغانستان ابراز خرسندی کرده و افزوده است که آنان توانستند با خاطرآسوده به شماری ازولایت‌ها سفرکنند و وضعیت مردم را از نزدیک ببینند.

این دیپلمات اتحادیه اروپا درادامه گفت: افغانستان یکی ازکشور‌های قربانی تغییرات اقلیمی است که نیاز به توجه ویژه جامعه بین المللی دارد تا برای جلوگیری از آسیب‌های اقلیمی با این کشور‌های کمک‌های لازم را انجام دهد، اوخواستارگسترش مناسبات افغانستان و این اتحادیه شده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت:نیازاست در زمینه‌های صحت، تعلیم وساخت زیربناها با افغانستان کمک اساسی شود.

او هم‌چنان ازنقش اتحادیه اروپا درافغانستان و کمک‌های این اتحادیه با مهاجران افغان تشکر کرد و افزود که اکنون در افغانستان دیگر فساد وجود ندارد، کشت و قاچاق مواد مخدر و زورگویی پایان یافته، داعش سرکوب شده و سرحدات تحت مدیریت است.

معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان کرد که اقدام اخراج اجباری مهاجران افغان‌ از سوی پاکستان بدون نظرداشت شرایط، خلاف تمام قوانین بود و ما آن را تقبیح می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا