اخبارسیاستجامعهTOP

مولوی عبدالکبیر؛ تمام ادارت و نهادهای به منظور اعمار سرپناه به آسیب دیدگان نورستان دست به کار شوند

 

کابل6 حوت باختر

معاون سیاسی ریات الوزرا در دیدار با  معاون والی نورستان گفت تمام ادارت، موسسات و نهادهای کمک رسان به منظور اعمار سرپناه به آسیب دیدگان دست به کار شوند

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا امروز با نشر این خبر گفته است: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا با مولوی محمد فیصل مختار معاون والی نورستان دیدار کرد.

در این دیدار، مولوی محمد فیصل مختار معاون والی نورستان در مورد رویداد برف کوچ و رانش کوه در ولسوالی نورگرام آن ولایت به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات داد ویاد آور شد، این رویداد در قریه نقره ولسوالی نورگرام به وقوع پیوست که در اثر آن ۲۱ تن شهید، ۴ تن مجروح و ۲۴ خانه مسکونی به گونه کامل ویران شده است

مولوی فیصل مختار افزود: به‌ منظور مبارزه با چالش های ناشی از حوادث طبیعی و کمک به متضررین، کمیته خاص ایجاد شده که شماری از ادارات محلی نورستان و اداره اوچا در آن اشتراک دارند.

به گفته موصوف، هنوز هم ۲۵۰ خانه با تهدید، احتمالی رانش کوه مواجه اند که باشندگان آن به گونه موقت در حصه اول ولسوالی نورگرام جابجا شده اند و کمک به آنان ادامه دارد.

معاون والی نورستان در ادامه گفت: نیاز است که به خانواده های متضرر، سرپناه به گونه پخته و اساسی اعمار گردد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا ار تلفات و خسارات برخاسته از رویداد اخیر در نورستان ابراز تأسف کرد و ازبارگاه خداوند رحیم، برای شهدا بهشت برین و به خانواده های آنان صبر جمیل استدعا نمود.

وی با سپاس ازهمکاری ادارات کمک کننده، گفت: تمام ادارت امارتی مربوطه، موسسات و نهادهای کمک رسان به منظور اعمار سرپناه به آسیب دیدگان دست به کار شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا