اخبارسیاستTOP

مولوی عبدالکبیر؛ امارت اسلامی با تمام همسایه‌ها خواهان روابط حسنه است

 

کابل ۹ حوت باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رهبر حزب جمعیت علمای اسلام(س) پاکستان و نایب مهتمم دارالعلوم حقانیه، گفت: امارت اسلامی با تمام همسایه‌ها خواهان روابط حسنه است.

ارگ درخبرنامه‌یی نوشته است: مولوی عبدالکبیر با مولانا حامدالحق رهبر حزب جمعیت علمای اسلام (س) پاکستان و نایب مهتمم دارالعلوم حقانیه، سید محمد یوسف شاه عضو این حزب و هیئت همراه شان، در کابل دیدار کرده است.

مولانا حامدالحق از تحکیم نظام اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی و از ملت‌های افغانستان و پاکستان به عنوان برادر یاد کرده گفت: هردوملت ارزش‌ها و مشترکات اسلامی، فرهنگی و اجتماعی زیادی با هم دارند.

او مناسبات دوکشور را مهم‌ و مفید خواند و گفت: علما ومردم پاکستان، خواستار روابط حسنه با افغانستان هستند و امیدواراند که میان کابل و اسلام آباد علاوه برهمکاری های اقتصادی، مناسبات سیاسی نیز توسعه یابد و به نفع مردم هر دو کشور تمام شود.

مولانا حامد الحق هم‌چنان دررابطه به دارایی‌های مسدود شده افغانستان از سوی جامعه بین‌المللی، گفت: این گونه اقدامات یک جانبه و ظالمانه، افغانان را متضرر می سازد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان گفت که نظام اسلامی درافغانستان، آرزوی افغانان بود و برای تحقق آن قربانی‌های زیادی را متحمل شدند.

اوافزود که امارت اسلامی با تمام همسایه‌ها خواهان روابط حسنه است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان کشوری تهدید شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان نقش علما را در ترمیم روابط مهم خواند و گفت که اکنون امنیت کامل در افغانستان تامین است و به هیچ کسی اجازه اعمال تخریبی داده نمی‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا