سیاستاخبارفرهنگTOPآموزش

مولوی عبدالکبیر؛ آموزش نسل جوان و رهنمایی آنان در مسیر درست یک نیاز مهم است

 

کابل ۹ حوت باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان گفته است که آموزش نسل جوان و رهنمایی آنان در مسیر درست یک نیاز مهم است.

دفتر مطبوعاتی این معاونیت، درخبرنامه‌یی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، این گفته ها در دیدار با قاری محمد یونس راشد، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسوولان ولایتی این معینیت بیان کرده است.

این دیدار که در پایان سیمینار ده روزه برای بلند بردن ظرفیت کاری آمریت های امور جوانان ولایت‌ها انجام شد، قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، بلند بردن ظرفیت آمریت های معینیت امور جوانان را در راستای تربیت نسل جوان یک نیاز خواند و گفت که با توجه به وظایف معینیت امور جوانان و به‌منظور ارتقای ظرفیت کارمندان این بخش، برنامه‌های بیشتر آموزشی انجام خواهد شد.

آمرین امور جوانان هرات و ننگرهار نیز به نمایندگی از آمرین و مدیران امور جوانان ولایت‌ها گفتند که آنان تحت چتر وزارت اطلاعات و فرهنگ تلاش می‌کنند تا زمینه تربیت سالم جوانان را آماده و از پخش افکار نادرست جلوگیری کنند.

آنان افزودند که در بیست سال گذشته در کنار تجاوز نظامی، تجاوز فرهنگی در جامعه افغانی مشاهده می‌شد که با پیروزی امارت اسلامی جلو ترویج آن گرفته شد، اما تاثیرات آن هم باقی مانده است.

آمرین امور جوانان هرات و ننگرهار مطرح کردند که اگر امکانات بیشتر برای آنان فراهم شود، می‌توانند در بخش انسجام و تربیت جوانان کار بیشتر کنند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا جوانان را قشر مهم جامعه خوانده گفت: آموزش نسل جوان و رهنمایی آنان در مسیر درست یک نیاز مهم است.

او افزود: «همانگونه که جوانان بخاطر آمدن نظام اسلامی قربانی زیاد دادند، بنابراین در نظام کنونی هم بیشترین سهم به جوانان داده شده است و امارت اسلامی از میان جوانان به میان آمده است»

به گفته‌ وی؛ امارت اسلامی می خواهد که نسل آینده با روحیه اسلامی و ارزش های افغانی تربیت شوند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان به آمرین امور جوانان هدایت داد که برای تربیت جوانان زمینه‌های بیشتری را فراهم کنند، زیرا آینده کشور در دست جوانان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا