سیاستاخبارجامعهTOP

مولوی عبدالکبیر، هنگام بازدید ازشهرک تورخم، خواستار اشتغالزایی برای عودت کنندگان شد

 

کابل ۲۴ دلو باختر

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا از مسوولان نهاد های دولتی، شرکت‌ها و تجار خواست که در زمینه کاریابی برای عودت‌کننده‌گان همکاری کنند.

دفتر مطبوعاتی معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی گفته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا این درخواست را در سفر به ننگرهار وهنگام بازدید از کمپ عمری در تورخم بیان داشته است.

او در جریان این سفر، همچنان از کمیساری و شهرک تورخم نیز دیدن کرد،مولوی عبدالجبار، کمیسار تورخم، مولوی محمد هاشم میوندوال شاروال تورخم، و شماری دیگری از مسوولان این شهرک مرزی، درخصوص فعالیت‌های انجام شده وچالش های که فرا راه کار آنان وجود دارد به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات ارائه کردند.

آنان گفتند که با عودت مهاجران افغان از پاکستان فشار بالای این کمپ بسیار زیاد بود، اما با کمک مردم محل، افغانان مقیم خارج کشور، تاجران و موسسات بین‌المللی میزبانی خوبی از عودت‌کننده‌گان افغان انجام شده و سهولت‌هاي برای آنان فراهم شده است.

به گفته‌ی این مسوولان؛ هنوزهم، بازگشت مهاجران افغان ادامه دارد که در کمپ عمری تثبیت، بایومتریک و راجستر می شوند و پس از آن به اساس یک راهکار منظم با آنان کمک و به مناطق شان فرستاده می شوند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا از تمام مردم، تجار و ادارات بین المللی به خاطر میزبانی از عودت‌کننده‌گان افغان در کمپ عمری و کمک‌های عاجل با‌آنان، تشکر کرد و اطمینان داد که کمک و حمایت امارت اسلامی و مردم از عودت کنندگان ادامه خواهد داشت.

 او افزود: با آنکه اخراج مهاجران افغان خلاف تمام اصول بین المللی است، اما با عودت آنان به کشور‌شان خوشحال هستیم و امارت اسلامی تلاش می‌کند که زمینه را برای بازگشت داوطلبانه تمام افغانان فراهم کند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا از مسوولان تمام ادارات، افغانان ثروتمند، شرکت‌ها و تجار افغان خواست که در زمینه کاریابی برای عودت‌کننده‌گان همکاری کنند.

گفتنی است که مولوی عبدالکبیر ضمن بازدید از کمیساری و شهرک تورخم، به مسوولان مربوط ازحل مشکلات شان اطمینان داده گفت، مشکلات موجود در تورخم به گونه جدی تعقیب می گردد و تلاش خواهد شد که سهولت های لازم برای مسافران و افراد مریض فراهم شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا