اخبارآموزش

مولوی عبدالباقی حقانی، از سازمان همکاری های اسلامی خواست که با تحصیلات عالی کشور همکاری کند

کابل، 5 سرطان، باختر
مولوی عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، امروز دردیدار با هیئت سازمان همکاری های اسلامی، برهمکاری این سازمان با تحصیلات کشور تاکید کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدارسرپرست وزارت تحصیلات عالی، گفت که هر کشور در راستای پیشبرد امور خویش دارای ارزش های خاص دینی و ملی است که در روشنایی این ارزش ها امور کشور خویش را تنظیم می کند.
وی ازهیئت سازمان همکاری های اسلامی که در ترکیب آن علمای کشور های عربی، آسیایی و آفریقایی است، خواست که کشور های اسلامی را در راستای همکاری در بخش های مختلف از جمله تحصیلات عالی تشویق و ترغیب کنند.
مولوی حقانی همچنان از هیئت متذکره تقاضا کرد که در قسمت تسریع روند تاسیس پوهنتون اسلامی در ننگرهار و اکمال پوهنتون بین المللی افغان، توجۀ بیشتر کنند.
وی اضافه کرد که افغانستان تازه از مشکلات جنگ های چندین دهه خارج شده است و به کمک های کشور ها و سازمان های بین المللی به ویژه سازمان های اسلامی نیاز دارد.
بعد دکتور قطب مصطفی سانو رئیس هیئت سازمان همکاری های اسلامی در صحبت هایش گفت: ما زمانی که جریان تعلیم و تحصیل را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردیم برای ما ثابت شد که تبلیغات رسانه ها در خارج از افغانستان درست نیست.
وی همچنان گفت که سازمان همکاری های اسلامی از نظام تحصیلی افغانستان حمایت خواهد کرد.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا