اخبارTOPجامعهصحت

گرامیداشت از روز جهانی مبارزه با بیماری ملاریا

کابل ۶ ثور باختر
وزارت صحت‌عامه، امروز از روز جهانی مبارزه با بیماری ملاریا در نشستی با شعار” تسریع مبارزه علیه ملاریا به منظور زنده گی بهتر ” گرامی داشت به عمل آورد.
درمحفلی که به همین مناسبت برگزارشده بود مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت: ملاریا مرضی است که قابل تداوی و وقایه می‌باشد و هدف گرامی داشت از این روز بلند بردن آگاهی عامه، کنترول و مبارزه جمعی علیه این بیماری و شریک نمودن معلومات می‌باشد.
وی افزود: در سال ۲۰۲۳ در ۳۴ ولایت کشور حدود ۱۸۰۷۱۸ واقعه ملاریا به ثبت رسیده است که ۲ / ۹۱ فیصد این واقعات در ولایات های ننگرهار، لغمان،کنر، نورستان، خوست و پکتیکا به ثبت رسیده که به همه آنان رسیده گی شده است.
معین عرضه خدمات صحی همچنان گفت: وزارت صحت‌عامه توانسته است تا با راه اندازی برنامه های آگاهی دهی، تداوی به موقع بیماران، ایجاد مراکز صحی، واقعه یابی، توزیع پشه خانه و گسترش خدمات صحی به بیماران مصاب به ملاریا رسیده گی نماید.
از سوی‌هم داکتر حیدرخان حیدررییس طب وقایوی، داکتر حزب الله فطرت آمر مبارزه با بیماری ملاریا وزارت صحت‌عامه ، داکتر احمد ولی صدیقی نماینده برنامه انکشافی سازمان ملل متحد، داکتر نعیم الله صافی نماینده سازمان صحی جهان از جمله سخنرانان محفل بودند که در مورد گرامی داشت از روز جهانی مبارزه با بیماری ملاریا وکنترول این بیماری در کشور سخنرانی نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا