اقتصاد

وزارت معادن و پترولیم به منبع مهم عواید کشور مبدل شود

کابل / ۲۳عقرب/باختر
به سلسلۀ نشست ها در مورد بررسی وضعیت وزارت معادن و پترولیم، شام دیروز نشستی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، به منظور بحث روی تغییرات بنیادی در این وزارت و مبدل کردن آن به منبع مهم عایداتی کشور، برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این نشست که در ارگ انجام شد، در خصوص تطبیق برنامۀ بزرگ اصلاحات در وزارت معادن و پترولیم در چارچوب نقشۀ راه این وزارت که بنابر هدایت رییس جمهور تدوین شده بود، تاکید صورت گرفت.
همچناندرکناراینکه روی تشکیلات وزارت معادن و پترولیم بحث صورت گرفت، خاطرنشان شد که ما باید متخصصین در بخش معادن داشته باشیم، ظرفیت تخنیکی و دانش علمی کارمندان این وزارت بیشتر شود، برنامه عایدات وزارت ترتیب شود و بالای استخراج معادن کشور به ویژه مرمر و رخام، نفت و گاز، احجار قیمتی، مس، کرومایت و سایر معادن تمرکز بیشتر شود.
وی گفت که ما باید برای هر معدن کشور طرح مشخص استخراج، تولید و افزایش عواید داشته باشیم و انکشاف معادن باید دیدگاه اصلی ما را برای رشد اقتصاد کشور تشکیل بدهد.
وی افزود که به تفحصات توجه شود و ظرفیت ها بیشتر شود تا نتایج موثر در زمینه استخراج معیاری معادن به میان آید.
رییس جمهوری گفت که باید از استخراج غیرقانونی معادن جلوگیری شود و همچنان بیلانس واردات و صادرات نفت و گاز ترتیب شود تا به سوی خودکفایی در زمینه تولید نفت و گاز، گام برداریم.
رییس جمهوری به بررسی واضح در قراردادها تاکید کرد و گفت که معادن باید وسیلۀ وحدت ملی باشد و در هر زون اقتصادی روی معادن سرمایه گذاری خواهیم کرد.
رییس جمهور کشور با بیان اینکه ما وزارت معادن و پترولیم برنامه محور می خواهیم، گفت که برای سروی جیولوجی امریکا، برنامه اقتصادی آماده شود و تهداب اساسی به منظور مدیریت منابع باید ایجاد شود. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا