اخبارفرهنگTOP

گشایش نمایشگاه کتاب وآثار خطاطان‌و نقاشان در هرات

هرات ۶ ثور باختر
نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان امروز در تاسیسات ولایت هرات گشایش یافت.
این نمایشگاه که از سوی اداره محلی هرات برگزار شد، در آن سه هزار جلد کتاب و یک صدو پنجاه اثر هنری به نمایش گذاشته شده است.
شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت که تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.
والی هرات بیان می‌دارد که اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شود.
شیخ اسلام جار از مردم و تجار می‌خواهد که برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.
همچنان والی هرات می‌گوید که استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.
ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسوولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.
از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و می‌گوید که این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.
این نمایشگاه تا فردا شنبه به روی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا