سیاستاخبارجامعهTOP

ملا عبدالغنی برادر آخند؛ سطح تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور به صفر رسیده است

 

کابل ۱۴ حوت باختر

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا در دیدار با رییس پیشین اجرائیوی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد گفت: درحال حاضر سطح تولید و قاچاق مواد مخدر در کشور به صفر رسیده است.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، درخبرنامه‌ی نوشته است: ملا عبدالغنی برادرآخند،معاون اقتصادی ریاست الوزرا با پینو آلارچی، رییس اجرائیوی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، در دفتر کاری اش دیدار کرد.

دراین دیدار، هر دو طرف در مورد تلاش های امارت اسلامی در امر مبارزه بامواد مخدر درافغانستان و همکاری‌های مشترک افغانستان و جامعه جهانی دراین خصوص، بحث کردند.

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفت: امارت اسلامی در دو نیم سال گذشته علیه کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان مبارزه جدی کرده و در حال حاضر سطح تولید و قاچاق آن به صفر رسیده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزود که امارت اسلامی هزاران معتاد را جمع آوری کرده و تداوی آنان به طور بهتر انجام شده است. هم‌چنان برای اشتغال زایی درمان شدگان و راه اندازی برنامه‌های آموزشی حرفوی برای آنان نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته وی؛ با روی کار آمدن نظام مستقل و امنیت سرتاسری در افغانستان، زمینه خوبی برای ترویج کشت بدیل مواد مخدر به میان آمده است و سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند در این زمینه با افغانان همکاری کنند.

پینو آلارچی، رییس اجرائیوی پیشین دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد از مبارزه امارت اسلامی علیه مواد مخدر قدردانی کرد و گفت که جامعه جهانی مکلفیت دارد که در بخش مهیا ساختن کشت بدیل خشخاش برای دهاقین افغان با امارت اسلامی همکاری کند.

پینو آلارچی هم‌چنان افزود که آنان در نظر دارند تا در آینده نزدیک کنفرانس بین المللی را در کابل برگزار و از طریق این کنفرانس حمایت مالی بین المللی در بخش کشت بدیل خشخاش به دهاقین افغان را جلب کنند.

ملا عبدالغنی برادر در حالی از صفر شدن کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سخن گفته است که رهبر امارت اسلامی با صدور فرمانی هر نوع کار و بار مواد مخدر در کشور را منع کرده است، جدیت امارت اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر باعث شد که سازمان ملل اعتراف کند که افغانستان دیگر بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا