اخبارجامعه

معین وزارت دولت در امور حوادث: تیم نجات را برای افراد گیرمانده در شاهراه کابل – غور اعزام شده است

کابل/ 17 حوت/ باختر
مولوی شرف ادین مسلم معین وزارت دولت در امور حوادث می گوید، تیم نجات برای افراد گیرمانده در شاهراه کابل -غور عزام شده است.
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر، مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور حوادث امروز در یک نشست خبری گفت: در اثر برف باری شدید و توفان حدود دوصد مسافر در مسیر شاهراه کابل -غور گیرمانده است. وزارت دولت در امور حوادث با آکاه شدن این رویداد اقدام عاجل کرده و کارمندان ما که در آن ساحه قرار دارند برای افراد گیرمانده به آن ساجه اعزام کرده ایم .
وی همچنان در مورد بندش شاهراه سالنگ معلومات داد و گفت در قسمت سهولت برای مسافرین شاهراه سالنگ در بیست سال گذشته هیچ کار اساسی صورت نگرفته است. امارت اسلامی به خصوص وزارت دولت در امو حوادث پلان دارد با همکاری و همآهنگی ادارات ذیربط که در آِینده مشکلات این شاهراه را به شکل اساسی و کلی حل کند.
او همچنان در مورد بارش باران های اخیر گفت در اثر بارش باران های اخیردر بدخشان یکتن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند .
او گفت وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، به حوادث ناشی از باران های اخیر آمادگی کامل دارد و تا به حال نه هزار وچهل و پنج کیلو متر سرک را که در اثر باران های اخیر بند شده بود دو باره باز گشایی کرده است و برای مناطق صعب العبور اقدامات احتیاطی روی دست گرفته شده است.
معین وزارت حوادث در این نشست در مورد فعالیت ها و پلان های این وزارت معلومات داد گفت این وزارت در قسمت وقایه از خطرات حوادث طبیعی و خطرات ماین آگاهی های لازم را داده است و ساحات که در خطر قرار دارد سروی و اقدامات احتیاطی را در نظر گرفته است.
او در قسمت کمک های بشری کشور های کمک کننده به این وزارت معلومات داد گفت: کشور های ازبکستان، ترکمنستان، روسیه، چین، قزاقستان و پاکستان برای افراد بی جا شده و متضرر از حوادث طبیعی مواد غذایی و غیر غذایی کمک کرده که پس از سروی از سوی این وزارت برای خانواده های متضرر توزیع شد.
او گفت: وزارت دولت در امور حوادث در شش ماه اخیر برای هفتادو نه هزار و شش صدو هفتاد خانواده مواد غذایی و غیر غذایی توزیع کرده است و برای وارث پنجاه و یک شهید دو ملیون افغانی کمک کرده است و به همکاری نهاد های سازمان ملل متحد برای یک صدو چهل و دو هزار و هشت صدو پنجاه و هفت خانواده بی بضاعت مواد غذایی و پول نقد در مرکز و ولایت ها کمک شده است و برای شمار زیادی از خانواده ها سر پناه نیز توزیع کرده است.
او یاد آور شد که این وزارت در سال آینده در بخش های مختلف حوادث پلان های منظم روی دست دارد.
این در حالی است که در اثر بارش برف وطوفان حدوت بیست و پنج موتر مسافر بری که در آن دوصد مسافر قرار دارد در شاهراه کابل -غور در منطقه کوتل بکبک گیرمانده است.
بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا