اخبارسیاستTOPآموزش

معاون سیاسی ریاست الوزرا؛ با شماری ازمسوولان و استادان پوهنتون‌های خصوصی دیدار کرد

کابل ۲۹ دلو باختر
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با شماری از مسوولان و استادان پوهنتون‌های خصوصی کابل و برخی از ولایت‌ها دیدار کرده است.
ارگ درخبرنامه‌یی نوشته است: دراین دیدار مسوولان و استادان یادشده گفتند: دردو دهه گذشته در کنار پوهنتون‌های دولتی، پوهنتون‌های خصوصی نیز در تربیت کادر‌های علمی و افراد متخصص سهم مهم داشتند.
آنان افزودند که در آینده در صورت حمایت از آنان، می‌توانند با مصرف اندک زمینه تحصیلات عالی تعداد زیادی ازجوانان را در مطابقت به نیازمندی‌های جامعه فراهم کنند.
این مسوولان و استادان هم‌چنان پیشنهاد کردند که زمینه تحصیلات عالی و برگزاری نشست‌های علمی در سطح ملی و منطقه‌ی برای آنان فراهم شود تا در خصوص تالیف آثارعلمی وارائه نظریات، ظرفیت‌ های شان را با ادارات و مسوولان مربوطه به منظور انجام بهتر امور، شریک سازند.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا فعالیت پوهنتون‌ها را برای جامعه مهم خواند و گفت که حکومت درسطح بزرگ از تمام نهادهای تحصیلات خصوصی حمایت می‌کند و بر فراهم ساختن سهولت‌ها برای آنان اطمینان می‌دهد.
او افزود که مداخله خارجی‌ها جامعه افغانی را در بسیار بخش‌ها متضرر ساخته است و امارت اسلامی متعهد است که به منظور حل مشکلات تمام بخش ها توجه کامل کند و هم‌چنان با گذشت زمان بخش تحصیلات عالی نیز با معیارهای جدید مجهز خواهند شد.
گفتنی است که در این دیدار به منظور حمایت از پوهنتون‌های خصوصی و رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات آنان، از نشست‌ها و نظارت مشترک امور در آینده یادآوری شد که در این خصوص از سوی معاون سیاسی ریاست الوزرا از همکاری کامل اطمینان داده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا