اخبارفرهنگ

محمد طاهرزهیر،خواهان گسترش روابط فرهنگی با جمهوری تاجکستان شد

کابل/  ۹ ثور/ باختر

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در دیدار با داکتر شریفی سعدی، سفیر تاجکستان در کابل روی گسترش روابط فرهنگی میان افغانستان و تاجکستان تاکید کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در دفتر کارش با داکتر شریفی سعدی، سفیر تاجکستان در کابل، در حالی که عبدالمنان شیوای شرق، معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز حضور داشت، دیدار کرد و گسترش روابط فرهنگی میان افغانستان و تاجکستان، محور بحث این دیدار بود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از سفیر تاجکستان خواست که کشورش بنا بر تجربه هایی که در ایجاد کتاب خانه ها و مرکزهای فرهنگی دارد، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان را در ایجاد یک کتاب خانۀ معیاری کمک ویاری کند. وزارت اطلاعات وفرهنگ آماده است که محل مناسبی  برای تاسیس چنین کتاب خانه فراهم کند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با صحبت در بارۀ موسیقی ” مقامی”  که زادگاه وخاستگاه  آن آسیای میانه و افغانستان است، از سفیر تاجکستان خواست که در برگزاری یک جشنوارۀ موسیقی مقامی در افغانستان همکاری کند.

محمد طاهر زهیر همچنان دراین ملاقات علاقه‌مندی اش را در امر توسعۀ همکاری های فرهنگی در بخش های موزیم داری، حفظ و مرمت کاری آثار تاریخی و اهدای بورس های آموزشی کوتاه مدت با جمهوری تاجکستان،  ابراز داشت .

در این ملاقات سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از سفیر تاجکستان خواست که در ساخت مقبرۀ بانو سعیده بدخشی شاعر فارسی زبان  که تاکنون گمنام باقی مانده است، همکاری کند.

داکتر شریفی سعدی، سفیر تاجکستان هم به نوبۀ  خود  از گسترش روابط تاجکستان با افغانستان در عرصه های گونا گون ابراز علاقه‌مندی کرد و گفت که خواست های وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان را با مقام های کشورش  در میان خواهد گذاشت.

 فرشته ذهاب 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا