جهان

محمد اشرف غنی و وزیر خارجۀ امریکا، صحبت تیلفونی کردند

کابل/10دلو/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا، صحبت تیلفونی کرد.
به گزارش آژانس باختر، در این مکالمۀ تیلفونی، هر دو جانب در مورد روابط میان دو کشور و انکشافات اخیر در روند صلح افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجۀ امریکا، نگرانی عمیق خویش را از افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند در افغانستان ابراز کرد و آن را تقبیح کرد.
وی با ستایش از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت که از برقراری صلح معنادار و پایدار که هدف اساسی و همه جانبۀ ما است، حمایت می کنیم و تلاش داریم که آتش بس دایمی برقرار شود.
وزیر امور خارجۀ امریکا گفت که هدف مشترک ما افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است و تلاش های دیپلماتیک خویش را در منطقه برای برقراری صلح پایدار و آتش بس دایمی، ادامه خواهیم داد.
آنتونی بلینکن بر حفظ و تقویت ارزش های حقوق بشری، حقوق زنان و سایر ارزش ها در افغانستان تاکید ورزید و گفت که حکومت جدید ایالات متحده امریکا با حکومت افغانستان هماهنگی نزدیک و تماس ها در روابط دوجانبه و در خصوص صلح خواهد داشت و به زودی رییس جمهوری منتخب ایالات متحده امریکا در تماس تیلفونی با محمد اشرف غنی، صحبت خواهد کرد.#احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا