اخباراقتصادجامعه

فصل تازه همکاری های ازبیکستان با افغانستان

بلخ / 18 حوت / باختر
جمهوری ازبیکستان با ا. اسلامی افغانستان فصل تازه یی را زیر نام روابط تجاری افغانستان و ازبیکستان آغاز نمود که این روابط بر مبنای انتقالات وسایط باربری دو طرف استوار است.
به گزارش آژانس باختر، در مراسمی که در بندر تجارتی حیرتان برگزار گردید، شیر احمد سپاهی زاده؛ مشاور ریاست صنعت وتجارت بلخ از آغاز روابط تجاری میان افغانستان و ازبیکستان به عنوان یک رویکرد مهم واثر گذار یاد نمود و از ایجاد تسهیلات مزيد تجاری بین دو طرف به عنوان یک تعامل دوجانبه یادکرد و برگسترش این روابط تأکید ورزيد.
در این محفل، جعفر فتاح یوف؛ سرقنسل جمهوری ازبیکستان مقيم بلخ این رابطه تجارتی را دو جانبه یاد نموده‌ بر گسترش روابط تجاری تأکید کرد و آغاز این کاررا میان دو کشور مهم خواند وبرای هر نوع همکاری در راستای حمل و نقل اطمینان سپرد وهمچنان از آغاز پروژه های بنیادی در بخش های مختلف در آینده نيز خبر داد .
محمد شعیب؛ آمر واردات و صادرات گمرگ بلخ از تلاش‌ها در جهت دریافت راه های بهتر برای سهولت درکارتجارت با کشورهای همسایه به ویژه ازبیکستان یاد کردواین اقدام را نمونۀ بارز از تلاش های شان عنوان نمود واز استحکام دوستی میان افغانستان وازبیکستان تجمید کرد. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا