سیاستاخبارجامعه

عالمان دینی افغانستان: جنگ و نزاع میان مسلمانان وقتل مسلمان ناروا است

 کابل/ 20 جوزا/ باختر

 گردهمایی آنلاین عالمان دینی افغانستان و پاکستان  امروزدرمکه برگزار می شود واشتراک کنندگان دربارۀ صلح درافغانستان گفت وگو می‌کنند وعالمان دینی افغانستان دوخواست شان را که دربیست سال به این سو دارند، مطرح می کنند .

   به گزارش آژانس باختر ، محمد قاسم حلیمی وزیر حج و اوقاف  می‌گوید که بعد ازدوسال تلاش‌  به همکاری سازمان رابطه جهانی اسلام  این  گردهمایی وسیع عالمان دینی افغانستان و پاکستان به میزبانی عربستان سعودی در مکه مکرمه برگزار می شود اما طالبان از این گردهمایی اظهار بی اطلاعی کرده اند.

وزیرحج و اوقاف به رسانه ها  گفت که از این گردهمایی دو تقاضا دارند: ” دو خواست که ما از ۲۰ سال به این‌سو داریم بسیار واضح است. این که جنگ و نزاع میان مسلمانان ناروا است، قتل مسلمان ناروا است، بیایید که مشکلات خود را از طریق گفت وگو حل کنیم. این درخواست ما، از تمام مسلمانان است و از علمای پاکستان.”

پیش از این  نیز سازمان همکاری های اسلامی جنگ در افغانستان را ناروا خوانده است  و شیخ عکرمه صبری، امام مسجد بیت‌المقدس، امامان حرمین مکه و مدینه و همچنین امامان بنگلادیش و شماری دیگر از کشورهای اسلامی در برابر جنگ افغانستان مخالفت نشان داده‌اند. اما این اولین بار است که عالمان دینی پاکستان موقف شانرا در برابر جنگ افغانستان ابراز خواهند کرد.

 باید گفت درگذشته سمع الحق ومولانا فضل الرحمان دوعالم دینی پاکستان جنگ درافغانستان را جهاد خوانده بودند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا