اخبارسیاستاقتصادTOP

معاون صدراعظم قزاقستان؛ آماده گسترش روابط تجارتی ترانزیتی و سرمایه  ‌گذاری  درازمدت با افغانستان هستیم

 

کابل ۹ ثور باختر

معاون صدراعظم قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان گفته است: کشورش آماده است روابط تجارتی، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری درازمدت با افغانستان است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا، اخیراً با ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار که سفیر قزاقستان نیز حضور داشت، ژومانگارین گفت: مقام های قزاق دست‌آوردهای امارت اسلامی را زیر نظر دارند و سرمایه گذاران قزاق علاقمند هستند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

معاون صدراعظم قزاقستان از پیشرفت‌ها در افغانستان ستایش کرده گفت: کشورش آماده روابط تجارتی، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری درازمدت با افغانستان است.

او در زمینه اعطای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغان ابراز آمادگی کرد و افزود که هم اکنون افغانستان نمونه یک کشور آرام در سطح منطقه است و به همین منظور جهان می‌خواهد در بخش‌های مختلف روابط خود را با امارت اسلامی برقرار کند.

وی خواستار پروازهای مستقیم میان کابل و الماتا شد و گفت که در بخش فرهنگی آماده همکاری دو جانبه با حکومت افغانستان است.

معاون صدراعظم قزاقستان هم‌چنان خواهان آغاز پروژه‌های بزرگ در سطح منطقه شد و افزود که تطبیق پروژه‌های منطقوی برای ثبات منطقه مهم است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا، سفر معاون صدراعظم قزاقستان به کابل و افتتاح نمایشگاه افغان -قزاق را بهترین نمونه تحکیم روابط و تعامل دو کشور دانست و گفت که افغانستان علاقمند به توسعه روابط و افزایش تعامل با همه کشورهای منطقه به ویژه قزاقستان است و گفت که کشورهای منطقه باید به گونه مشترک در اجرای پروژه‌های بزرگ منطقوی سهیم شوند.

 معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود «امارت اسلامی می‌خواهد که یکجا با کشورهای منطقه، فرصت‌های اقتصادی و تجارتی را ایجاد، تشخیص و از آن استفاده کند.»

مولوی عبدالکبیر از سرمایه گذاران قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرد و گفت که امارت اسلامی سرحدات را در افغانستان به گونه کامل کنترول کرده، مواد مخدر و فساد را از بین برده و حاکمیت ملی مستقل را احیا کرده است.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان امن و ثبات در منطقه را به منفعت همه دانسته گفت که برای ثبات منطقه نیاز است کشورهای منطقه به گونه مشترک ثبات و توسعه منطقه را گسترش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا