سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالکبیر؛ موقف ما در برابر تمام کشور‌ها روابط نیک و توسعه تعامل در فضای احترام متقابل است

 

کابل ۹ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان در دیدار با سفیر ایران در کابل گفت که موقف امارت اسلامی افغانستان در برابر تمام کشور‌ها، روابط نیک و توسعه تعامل در فضای احترام متقابل است.

ارگ درخبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا اخیرا با سید حسن کاظمی قمی، نماینده خاص رییس جمهوراسلامی ایران برای افغانستان و سفیر آنکشور در کابل  دیدار کرد.

 دراین دیدار، سید حسن کاظمی قمی گفت: رفت و آمد هیئت‌های خارجی به کابل که در این اواخر بیشتر شده است به معنای پیشرفت و تعامل خوب امارت اسلامی در عرصه سیاسی با جهان می‌باشد.

قمی از همکاری کشورش به افغانستان در زمینه‌های مدیریت آب، صحت، اقتصاد، تحصیلات‌عالی و حفاظت محیط ‌زیست اطمینان داد او بیان داشت که فعالیت بندر چابهار فرصت‌های خوب را برای افغانستان و ایران فراهم کرده می‌تواند؛ اما شماری از جهت‌ها تلاش می‌کنند تا روابط کابل و تهران را آسیب برسانند.

به گفته‌ نماینده خاص و سفیر جمهوری اسلامی ایران؛ نشست مشترک علمای افغان و ایرانی زمینه خوب همکاری را به هردو جانب مساعد کرده می‌تواند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با محکومیت حمله های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه، گفت: امارت اسلامی افغانستان طرفدار گسترش تنش در منطقه نیست و تنها راه حل، بیرون شدن نیروهای اسرائیلی از غزه است.

مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی افغانستان خواستار روابط خوب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است و از این کشور بخاطر میزبانی مهاجران افغان، قدردانی می‌کند.

با این حال، معاون سیاسی ریاست الوزرا خواهان آن شد که کشورهای همسایه در پیوند به اخراج اجباری مهاجران افغان از صبر و تحمل کار گیرند و به مشکلات مهاجران افغان در ایران رسیدگی صورت گیرد.

مولوی عبدالکبیر از سرمایه گذاران ایرانی خواست که در افغانستان سرمایه گذاری کنند و بیان داشت که امارت اسلامی به منظور گسترش ثبات و توسعه منطقه با کشورهای منطقه متعهد به کار مشترک است.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان افزوده است که موقف امارت اسلامی افغانستان در برابر تمام کشورها، روابط نیک و توسعه تعامل در فضای احترام متقابل است و کشورهای منطقه در تطبیق پروژه‌های منطقوی نیز سهم گیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا