اخبارجامعهTOP

شاروالی کابل کمپاین نهال ‌شانی سراسری را آغاز کرد

کابل /  اول حوت / باختر

مولوی عبدالرشید شاروال کابل امروز با غرس نهالی در در ساحۀ تپه بی بی مهرو (وزیرمحمد اکبرخان) کار زار نهال شانی سراسری را آغاز کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در جریان این کار زار مولوی عصمت الله عاصم معین شاروالی کابل در مورد اهمیت و ارزش نهال شانی و توسعۀ فضای سبز از دیدگاه دین مبین اسلام صحبت کرد.

وی گفت که موجودیت مکان‌‌های سبز در سطح شهر بسنده نیست و آغاز کار زار نهال شانی را غرض سرسبزی هرچه بیشتر شهر یک فرصت خوب برای شهروندان کابل عنوان کرد.

معین شاروالی کابل از کار و تلاش بیشتر و مثمر رهبری شاروالی کابل در راستای سرسبزی شهر اطمینان داد و خاطر نشان کرد که شهروندان کابل با غرس دست کم یک نهال در مقابل ملکیت خویش، سهم شهروندی خود را ادا و با سبز پوشان شهر شان همکاری کنند.

وی افزود: با اقشار مختلف جامعه به خصوص تجار ملی در تماس استیم که در تهیه نهال‌های بیشتر با ما همکاری کنند؛ زیرا به گفته وی، نهال‌های پرورش یافته ریاست سرسبزی شاروالی کابل برای گسترش سرسبزی شهر بسنده نیست.

در همین‌حال مولوی عبدالوکیل متوکل رییس سرسبزی شاروالی کابل از آمادگی این ریاست برای غرس بیش از 200 هزار نهال و 100 هزار گل‌های زینتی در شهر کابل خبر داد و از مردم خواست که در این راستا سهیم شوند.

همچنان حاجی وزیرگل به نمایندگی از وکلای گذر و مردم شهر کابل آغاز کارزار نهال شانی سال 1401 را یک گام مثمر خواند و وعده داد که در تطبیق برنامه‌های سرسبزی شاروالی کابل همکاری خواهد کرد.

در همین‌حال، نعمت الله بارکزی سخنگوی شاروالی کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت که شاروالی کابل در نظر دارد حدود 200 هزار نهال مختلف النوع را که از این جمله 120 هزار آن نهال و درخت و 80 هزار دیگر آن گل‌ها و بته‌های زینتی است، در سال آینده در شهر کابل غرس کند.

وی از متشبثان و تجار ملی که توانایی خریداری نهال را دارند خواست که در این کار زار سهیم شوند و شاروالی کابل مکان‌های مشخصی را در اختیار آنان خواهد گذاشت.

گفتنی است که شاروالی کابل علاوه از آمادگی غرص هزارها نهال مختلف النوع؛ برای آبیاری و پرورش نهال‌ها و درختان شهر نیز برنامه‌های روی دست دارد تا شهر کابل به یک شهر سر سبز و شگوفا مبدل شود.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا