اخباراقتصادTOPجامعه

سرپرست وزارت  شهر سازی، خواهان سرمایه گذاری قطر در ساخت و ساز مسکن در افغانستان شد

 

کابل7 قوس باختر

سرپرست وزارت  شهر سازی و مسکن در دیدار با  یک هیئت قطری از آنان  خواست که در بخش ساخت و ساز مسکن در  افغانستان سرمایه گذاری کنند

دفتر مطبوعاتی وزارت شهر سازی و مسکن در خبرنامه یی گفته است: شیخ حمدالله نعمانی سرپرست آن وزارت با هیئت بنیاد خیریه الغرافه قطر دیدار کرد.

در این دیدار عبدالله جلال جلال مشاور مؤسسه خیره الغرافه و احمد محمد صلاح الدین الکرانی مدیر ارشد مالی و عضو اصلی این بنیاد از سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن به منظور اقدام به موقع و سازنده در حل مشکلات عودت کنندگان و آسیب دیدگان زلزله  در افغانستان به نیکویی یاد کرده و در مورد آغاز کار موسسه خیره الغرافه به سرپرست وزارت شهر سازی و مسکن معلومات دادند.

شیخ حمدالله نعمانی از پیشرفت‌ کار پروژه ساخت مسکن در ساحه خوشحال خان ناحیه پنجم شهر کابل که از سوی شرکت قطری پیش برده می شود یادآور شد و گفت: کارهای بخش اول این پروژه در حال تکمیل شدن است و برای مراحل بعدی این پروژه باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

شیخ نعمانی گفت: مشکلات پروژه قطر در ساحه خوشحال خان حل شده است و انتظار دارد که کار فازهای دیگر به سرعت تکمیل و آماده بهره برداری گردد.

همچنان سرپرست این وزارت از هیئت قطری خواست که برای ساخت و ساز مسکن و انکشاف اقتصادی افغانستان نقش سازنده داشته باشند و سرمایه گذاری کنند.

علاه بر این، شیخ نعمانی درخواست کرد که بنیاد خیریه الغرافه در ساخت وساز خانه برای عودت کنندگاه برگشته از کشور های همسایه، با وزارت شهرسازی و مسکن همکاری نماید.

هیئت بنیاد خیریه الغرافه متعهد شد که خواست مقام های وزارت شهر سازی و مسکن را با مدیران ارشد موسسه شان در میان میگذارند  و کار بخش دوم پروژه شان را در ساحه خوشحال خان به زودی آغاز میکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا