سیاستاخبارTOPجامعه

سرپرست وزارت زراعت؛ افغانستان از ناحیه سرایت امراض حیوانی از کشورهای همسایه، آسیب زیادی دیده است

 

کابل24 حوت باختر

سرپرست وزارت زراعت آبیاری و مالداری در دیدار با هیت جمهوری اسلامی ایران گفت: افغانستان از ناحیه سرایت امراض حیوانی از کشورهای همسایه بسیار آسیب دیده و مواشی زیادی تلف شده است

دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت آبیاری و مالداری امروز با نشر این خبر گفته است: مولوی عطاالله‌ عمری سرپرست آن وزارت، با هیئت وزارت جهادکشاورزی ایران که به کابل آمده است،دیدار کرد.

در ترکیب هیئت جمهوری اسلامی ایران علیرضا مهاجر و، سید مجتبی نوروزی معاونان وزارت جهاد کشاورزی ایران، مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفط نباتات ایران، حضور دارند.

در این دیدار، علیرضا مهاجر معاون وزارت جهاد کشورزی اظهار داشت: در جریان سه روز اقامت و گفتگوی ما با هیئت تخنیکی وزارت زراعت افغانستان، پیرامون انتقال تجارب و دانش، آموزش کادرهای زراعت، کار مشترک در بخش آبیاری، زراعت، کشت نباتات صنعتی، دانه‌های روغنی، برنج، پنبه، گیاهان صنعتی، نیشکر، مالداری، انتقال تکنالوژی‌های زراعتی، راه‌اندازی نمایشگاه‌های مشترک، کارهای زیربنایی و صادرات و واردات محصولات زراعتی صحبت کرده و  به تفاهم رسیدیم.

مولوی عطاءالله‌ عمری سرپرست وزارت زراعت و مالداری اظهار امیدواری کرد که این سفر، صفحه جدیدی را در کار و بار مشترک در بخش زراعت، مالداری و آبیاری میان جمهوری اسلامی ایران و امارت اسلامی باز کند و دو ملت مسلمان بتوانند کارهای مشترک برای پیشرفت کشور های شان انجام دهند.

سرپرست وزارت زراعت اظهار داشت: افغانستان درسال‌های اخیر مشکلات زیادی را سپری نموده به خصوص از ناحیه سرایت امراض از کشورهای همسایه بسیار آسیب دیده و مواشی زیادی تلف شده است ودرهمکاری دو جانبه می توانیم مشکلات را کاهش دهیم.

هیئت وزارت جهاد کشاورزی ایران سه روز پیش به منظور گفتگو با مسوولان بخش زراعت، مالداری و آبیاری به کابل آمده ‌است و قرار است تفاهمنامه‌های همکار را در بخش های مختلف با مسوولان وزارت زراعت به امضا برسانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا