سیاستاخبارTOPجامعه

سازمان صحی جهان؛ ۶۲ درصد عودت کنندگان از پاکستان کودکان و نوجوانان اند

 

کابل  ۶ جدی  باختر

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که ۶۲ درصد از بازگشت‌کنندگان از پاکستان کودکان و نوجوانان اند.

این نهاد با نشر گزارش تازه‌ای در مورد وضعیت مهاجران و پناهجویان بازگشته از پاکستان گفته که از ماه سپتامبر تا ۱۶ دسامبر سال جاری میلادی، ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر از پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.

در این گزارش آمده است که ۴۸ درصد از بازگشت‌کنندگان زن و ۶۲ درصد کودک و نوجوان هستند که ۲۴ درصدشان کودکان زیر پنج سال اند.

سازمان جهانی صحت گفته است که همراه با نهادهای همکارش، از اول نوامبر تا ۱۹ دسامبر به ۱۶۷ هزار و ۷۹۷ نفر خدمات صحی ارائه کرده‌اند.

این نهاد گفته است که برای این افراد خدمات صحی اولیه و ثانویه و خدماتی در زمینه‌ سلامت روان، حمایت روانی-اجتماعی و سلامت مادران و نوزادان ارائه شده‌است.

سازمان جهانی صحت افزوده است که زمستان سخت و شرایط چالش برانگیز، بازگشت‌کنندگان، به ویژه زنان، کودکان و سالمندان را در معرض آسیب‌پذیری بیشتر قرار داده است.

این نهاد گفته است که حمایت بلندمدت از این افراد برای رسیدگی به نیازهای صحی آنان، بسیار مهم است.

سازمان جهانی صحت گفته است که برای رسیدگی به بازگشت‌کنندگان از پاکستان برای یک دوره‌ زمانی شش ماه، ۱۰ میلیون دالر کمک درخواست کرده که تا اکنون تنها ۵۰۰ هزار دالر آن تأمین شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پاکستان به دلایل سیاسی از اول ماه نوامبر روند بازداشت و اخراج مهاجران و پناهجویان افغان را آغاز کرده است که با واکنش های جهانی روبرو شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا