اخبارTOPجهان

حملات حماس بر تل ابیب، باشندگان پایتخت اسرائیل در شب سال نو شوکه شدند

 

کابل   ۱۱ جدی  باختر

در حالی که در شب اول سال نو عیسوی، اسرائیل با شدت تمام حملات اش را بر غزه ادامه داد حماس هم،  تل ابیب مرکز اسرائیل را با موشک هدف قرار داد.

حملات موشکی حماس باشندگان تل ابیب را شوکه کرد.

منابع خبری اسرائیل گزارش دادند، حماس در نخستین ساعات سال ۲۰۲۴ دست‌کم ۲۰ راکت به اسرائیل پرتاب کرد، تل ابیب هدف این راکت ها بود، آژیر سرخ که هشدار فوق خطر است در تل ابیب و مناطق مرکزی و جنوبی اسرائیل به صدا درآمد.

 مقام های رژیم اشغالگر گفته اند که ببیش‌تر این راکت‌ها به وسیله سامانه گنبد آهنین منهدم شدند و آسیب جانی به همراه نداشته است.

رژیم اسرائیل مدعی است«توان حماس برای پرتاب راکت به شهرهای اسراییل کاهش قابل‌ ملاحظه‌ای یافته است» مگر حوادث شب گذشته در تل ابیب و بخش های دیگر اسرائیل بیان کننده حالت واقعی در جنگ غزه است و نشان می دهد، اسرائیل همچنان آسب پذیر است

این در حالی است که اعتراضات گسترده در اسرائیل برای استعفای نتانیاهو جریان دارد و مخالفان رژیم اسراییل می‌گویند که عملیات نابودی حماس علی‌رغم پیامدهای فاجعه‌بار برای غیرنظامیان، شکست خورده است.

در همین حال روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی درباره پیامدهای اقتصادی جنگ غزه برای اسرائیل به نقل از چند اقتصاددان تحمین زده است که جنگ غزه روزانه ۲۲۰ میلیون دلار برای اسرائیل هزینه دارد و این کشورتاکنون بیش از۱۸ میلیارد دلار در جنگ غزه مصرف کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا