سیاستاخبارجامعهTOP

جاپان؛ یک بسته دیگر کمک پولی با افغانستان را اعلام داشت

کابل ۱۴ دلو باختر
سازمان غذایی جهان اعلام داشته است که جاپان ۱۳.۵ میلیون دالر با افغانستان کمک کرده است، این کمک از طریق آن سازمان به مصرف خواهد رسید.
سازمان غذایی جهان در اعلامیه یی گفته است « آنان از از کمک ۱۳.۵میلیون دلاری دولت جاپان استقبال می‌کند. این بودجه به برنامه جهانی غذا کمک می‌کند تا کمک‌های غذایی و تغذیه اضطراری را به افراد ناامن غذایی ارائه کند، از کودکان مکتب برای یادگیری بهتر و عملیاتی نگه داشتن خدمات هوایی بشردوستانه سازمان ملل متحد(یو‌ان‌ایچ‌ای‌اس) حمایت کند.»
در گزارش آمده است که با این کمک، برنامه جهانی غذا در نظر دارد از طریق کمک‌های غذایی به نزدیک به ۶۳۰ هزار نفر از افراد ناامن غذایی کمک و بیش از ۴۲ هزار مادر باردار و شیرده و کودک مبتلا به سوتغذیه را تداوی کند و هم‌چنان برای حدود ۳۶ هزار شاگرد مکتب ابتدایی بیسکویت‌های غنی شده را به عنوان میان وعده روزانه کمک می‌کند تا به آنان بتوانند سالم بمانند و بهتر یاد بگیرند.
تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در افغانستان نیز گفت: « جاپان همچنان در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و از طریق حمایت از کار برنامه جهانی غذا با شاگردان دختر و پسر مکتب‌های ابتدایی، برای آینده افغانستان سرمایه گذاری می‌کند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا