اخبارTOPجامعه

بنیاد خیریۀ ترکیه روزانه برای یک‌هزار تن از زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست غذا تهیه می‌کند

کابل، 15 سرطان، باختر
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیدار با نمایندۀ بنیاد خیریۀ ترکیه (IHH) روی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان پکتیکا و خوست گفتگو کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ بر اساس خبرنامۀ دفتر ریاست‌الوزرا، مجاهد قلیچ نمایندۀ بنیاد خیریۀ ترکیه در این دیدار گفته است که کمک‌های آنان به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست ادامه دارد و در کنار توزیع خیمه و کمپل، روزانه برای یک‌هزار نفر در مناطق زلزله‌زده غذا تهیه می‌کنند.
معاون اداری ریاست‌الوزرا ضمن قدردانی از کمک‌های بنیاد خیریۀ ترکیه، خواستار همکاری این نهاد در قسمت بازسازی مناطق زلزله‌زده شده است.
گفتنی است که پس از وقوع زلزلۀ شدید در ولایت‌های پکتیکا و خوست که تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشت، بسیاری از کشورها و سازمان‌های مدد رسان به منظور کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده و برخی کشورها و سازمان‌های جهانی کمک‌های بشردوستانۀ خود به زلزله‌زدگان را ارسال کردند.
مسؤولان در امارت اسلامی می‌گویند که زلزله در پکتیکا و خوست افزون بر تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی نیز برجا گذاشته و برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های متضرر و بازسازی محلات زلزله‌زده به کمک‌های بیشتر نیاز است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا