سیاستاخبارجامعهTOP

بزرگترین پرچم امارت اسلامی در تپه وزیرمحمد اکبرخان برافراشته شد

کابل/11حمل/باختر
بزرگترین پرچم امارت اسلامی توسط مولوی عبدالسلام حنفی معاون رییس الوزرا و برخی دیگر از مسوولان حکومتی بر فراز تپه وزیر محمد اکبرخان برافراشته شد.
به گزارش آژانس باختر؛ مولوی عبدالسلام حنفی در مراسم برافراشتن پرچم امارت اسلامی گفت که جای بسیار افتخار و خوشحالی است که پس از مبارزات طولانی مردم افغانستان، یک نظام اسلامی در کشور برقرار شد و امروز بزرگترین پرچم و سمبول آن برافراشته می‌شود.
مولوی حنفی گفت که پرچم امارت اسلامی مزین با کلمه توحید است و به سمت و قوم خاصی تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه مردم افغانستان است و از تمام اقوام و اقشار کشور نمایندگی می‌کند.
مولوی حنفی افزود که مبارزات مردم افغانستان در عرصه‌های نظامی و سیاسی به نتیجه رسید و اکنون نوبت رزم و پیکار برای رشد اقتصادی و رسیدن به خودکفایی است.
از سویی هم مولوی نورالحق انور معاون اداره امور که در این مراسم صحبت می‌کرد، گفت که امارت اسلام تلاش‌های زیادی را برای تامین امنیت و استقرار صلح و ثبات انجام داده است و از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده به منظور رسیدن به خودکفایی و رشد اقتصادی، سرمایه گذاری های بزرگی در افغانستان صورت گیرد.
در این مراسم، قاری فصیح‌الدین لوی درستیز قوای مسلح گفت، جای افتخار است که امروز بزرگترین پرچم امارت اسلامی در کابل برافراشته شد.
وی افزود که امروز هیچ نیروی خارجی در کشور وجود ندارد و امنیت و ثبات از سوی فرزندان افغانستان تامین می‌شود.
وی نیز پرچم امارت اسلامی را متعلق به همه مردم افغانستان دانست و از شهروندان خواست تا از نظام اسلامی حمایت کند.
گفتنی است که در مراسم برافراشتن پرچم امارت اسلامی، شمار زیادی از مسوولان حکومتی، نیروهای امنیتی و شهروندان کشور شرکت کرده بودند.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا