اخبارجامعهTOP

برگزاری گفتمان شهری در پنجشیر

بازارک 6 حمل باختر
گفتمان شهری به منظور فراهم سازی زمینه‌ برای گفت‌وشنود مردم با مقام های محلی از سوی شاروالی بازارک پنجشیر برگزارشد.
دراین برنامه الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر، مسوولان ادارات محلی امارتی «ملکی و نظامی» علما همراه بااعضای بوردمشورتی، متنفذان قومی، شهروندان، خبرنگاران، و وکلای گذر شرکت داشتند.
والی پنجشیر دراین گفتمان دررابطه به پروژه های انکشافی، روند پیشرفت، تامین امنیت، صحت، زراعت، استخراج معادن، استخدام جوانان به صفوف پولیس، اردوی ملی و معارف به تفصیل معلومات ارائه کرد.
وی افزود که پنجشیر در سالی که گذشت شاهد هیچ رویداد ضد امنیتی نبوده است.
والی پنجشیر تصریح کرد که امروز با روی کار آمدن نظام اسلامی، گراف فساد اخلاقی و اداری در سطح کشور به صفر رسیده است که عملاً ما و شما شاهد آن در سطح پنجشیر استیم و نیز بیت المال حفظ است و هیچ کس نمی‌تواند از آن حیف و میل نماید که این همه دستآورد و افتخار امارت اسلامی محسوب می‌شود.
او تاکید کرد که درحال حاضر همه مسوولان محلی امارتی که در پنجشیر به کار گماشته شده‌اند عالم دین و صد درصد متعهد به نظام خویش می‌باشند.
وی اطمینان داد که امنیت در سراسر پنجشیر تامین است، آزادی عقیده و استقلال عقیده وجود دارد و هیچ گونه زورگویی وجود ندارد که همه از برکت نظام امارت اسلامی افغانستان است.
او خاطر نشان کرد کرد در نتیجه تلاش وی برای سال ۱۴۰۳ دوهزار بست به صفوف پولیس ملی و ششصد بست به اردوی ملی و هشتاد بست ملکی در خصوص جوانان پنجشیر از سوی بزرگان امارت اسلامی افغانستان منظور شده‌است.
رهبری ولایت تأکید کرد که او در این سال کوشش نهایی خویش را در قسمت بالابردن کیفیت معارف به خرچ خواهند داد.
رحمت الله محمدی شاروال بازارک پنجشیر چگونگی هدف از برگزاری این گفتمان را فراهم سازی زمینه برای گفتگوی چهره به چهره مردم با مقامات محلی امارتی شان بیان کرد.
وی اضافه کرد که راه‌اندازی همچو برنامه‌های در از میان برداشتن فاصله بین مردم و امارت نهایت موثر است و در تحکیم ثابت نقش اساسی را دارا می‌باشد.
شاروال بازارک پنجشیر تصریح کرد که گفتمان شهری یک برنامه جامع مشورتی می‌باشد که در آن مسوولان محلی امارتی کارکرد و دستآوردها خویش را با کردم شریک می‌کنند.
در ادامه الحاج قاری احمد الله بدر قومندان امنیه پنجشیر، مسوول استخبارات قومندان لواء، رییسان اقتصاد، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، معارف، تجارت و نماینده جوانان طی سخنانی از کارکرد و دست‌آورد های شأن گزارش ارائه کردند.
در پایان نشست گفتمان شهری اشتراک کننده گان مجلس سوالات و پیشنهادهای شان را در بخش های مختلف مطرح کردند که از سوی مسئولان پاسخ داده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا