اخباراقتصادTOPجامعه

بخش اول بازسازی و اعمار بند خروار لوگر به ارزش ۳۱ میلیون افغانی افتتاح شد

کابل، ۸ قوس، باختر
ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی، مولوی ضیاالرحمن مدنی والی لوگر،شماری مسئولین امارت اسلامی و بزرگان اهالی لوگرکار عملی بخش اول بازسازی و اعمار بند خروار آن ولایت را افتتاح کردند.
غلاام جیلانی حق پرست رئیس اطلاعات و نشرات وزارت انرژی وآب به آژانس باختر گفت: منصور سرپرست وزارت آب و انرژی در هنگام افتتاح این بند امنیت سرتاسری در کشور را یک نعمت الهی بیان داشته اظهار داشت که اکنون زمان پیشرفت اقتصادی و انکشاف کشور فرا رسیده و در این راستا رهبری وزارت آب و انرژی به مردم افغانستان اطمینان میدهد که صادقانه تلاش می ورزند تا مسئولیت خویش را به خوبی به انجام برسانند.
همچنان والی لوگر نیر دراین مراسم گفت: مسئولین امارت اسلامی برای ارائه خدمات صادقانه به مردم افغانستان متعهد بوده و در این راستا شبانه روز تلاش خواهند ورزید.
به گفته منبع:‌ پروژه اعمار بند خروار برای نخستین بار در دوران حکومت داودخان آغاز گردیده بود اما متاسفانه به دلیل بعضی مشکلات کار آن ناتمام باقی ماند
اکنون با سعی و تلاش رهبری وزارت آب و انرژی و حمایت رهبری امارت اسلامی افغانستان کار باز سازی واعمار این بند دو باره به ارزش سی و یک میلیون افغانی آغاز گردیده است.
بند خروار با ۳۶ متر ارتفاع و ۱۴۰ متر طول دارای ظرفیت ذخیره ۱۷ میلیون متر مکعب آب بوده و پس از تکمیلی حدود شش هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار خواهد داد که نزدیک به سیزده هزار خانواده از آن مستفید خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا