سیاستاخبار

بازگشایی دفتر نمایندگی سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل

کابل/15 حوت/باختر
سازمان همکاری‌های اسلامی، دفتر نمایندگی خود در کابل را بازگشایی کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ سازمان همکاری‌های اسلامی امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که دفتر این سازمان در کابل، روز چهارشنبه هفتۀ گذشته از سوی داکترمحمد سعید العیاش بازگشایی شده است.
در خبرنامه آمده است که دفتر نمایندگی‌ کابل به منظور رسیدگی به وضعیت افغانستان و پیگیری نتایج نشست وزیران خارجۀ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شده بود، بازگشایی شده است.
سازمان همکاری‌های اسلامی گفته است که دفتر نمایندگی این سازمان در کابل در زمینۀ هماهنگی کمک‌های بشردوستانۀ این سازمان و شرکای بین‌المللی اش تلاش خواهد کرد و همچنین به حکومت افغانستان کمک می‌کند تا بتواند تعهدات خود را در زمینه‌های مختلف به مردم این کشور انجام بدهد.
گفتنی است که نشست سازمان همکاری‌های اسلامی، در نوزدهم دسامبر سال 2021 میلادی در اسلام‌آباد پاکستان به منظور بررسی وضعیت افغانستان و جلب کمک‌های بشردوستانه به این کشور برگزار شده بود. در این نشست، افزون بر وزرای خارجۀ کشورهای اسلامی، نمایندگان کشورهای ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، جاپان، اتحادیه اروپا و مؤسسات مدد رسان بین المللی اشتراک کرده بودند. سازمان ملل متحد در این نشست برای رسیدگی به وضعیت افغانستان و فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه از کشورهای کمک‌کننده 4.5 میلیارد دالر درخواست کرد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا