سیاستاخبارTOPجامعه

اوچا؛ کمک‌های بین المللی به افغانستان کاهش یافته است

 

کابل ۳۰  جدی باختر

اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید: کمک‌های بین المللی به افغانستان کاهش یافته است، این نهاد جهانی مدعی است که شرکای بین المللی به تعهدات شان در قبال افغانستان عمل نکرده اند.

اوچا گفته است: با اینکه ۱۰.۳ میلیون نفر در افغانستان نیاز شدیدی به کمک‌‌های بشردوستانه دارند، شرکای بین المللی کمک‌های بشردوستانه  شان را دراین کشور کاهش داده‌اند.

این در حالی است که دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اخیرا در شبکه اجتماعی اکس آمار نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه درافغانستان را اعلام کرد.

بر اساس این آمار بیش از پنج میلیون نفر در مرکز افغانستان به شمول کابل به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند. این آمار در مورد جنوب افغانستان به ۳.۷ میلیون نفر، در غرب افغاستان به ۳.۳ میلیون نفر می‌رسد.

اوچا همچنان آمار نیازمندان در شمال افغانستان را ۳.۳ میلیون نفر، در شمال شرق ۳.۶ میلیون، جنوب شرق را ۲.۷ میلیون نفر و شرق را ۱.۶ میلیون نفر اعلام کرده است.

پیش از این دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) در اوایل ماه جدی اعلام کرده بود که افغانستان یکی از پیچیده‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان را دارد.

به گفته اوچا بیش از ٢٤ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا