اعلامیهاخبارTOP

امارت اسلامی افغانستان؛ ملت افغان هیچ تجاوزی را تحمل کرده نمی توانند

 

کابل، ۶ جدی، باختر

همزمان با سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی سابق بر افغانستان، امارت اسلامی اعلامیه یی را صادر کرده است و در کنار تقبیح این تجاوز تاکید داشته است،   ملت مسلمان و مستقل افغان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگر را تحمل نمی‌تواند.

در اعلامیه گفته شده است: ۴۴ سال قبل از امروز در ششم جدی سال ۱۳۵۸ نیروهای اتحاد شوروی سابق بالای افغانستان تجاوز نظامی کردند.

ملت مسلمان و مستقل افغان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگر را تحمل نمی‌تواند، به همین سبب در برابر شوروی متجاوز، جهاد بزرگ و سرتاسری را آغاز کردند که در جریان ده سال به نصرت الله متعال و قربانی‌های ملت مجاهد‌ما، اتحاد شوروی سابق شکست خورد و تمام نیروهای اشغالگر آن از کشور رانده شدند.

در اعلامیه آمده است: امارت اسلامی به نمایندگی از ملت افغانستان تجاوز شوروی سابق را تقبیح و از جهاد ملت شجاع و مبارز افغان در برابر آنان را تمجید می‌کند.

در اعلامیه بار دیگر تاکید شده است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی دهد که حقوق حقۀ ما را زیر پا و در امور داخلی مداخله کند.

افغانان بحیث ملت مسلمان می‌خواهند با جامعه بین المللی درچارچوب اصول اسلامی روابط حسنه و قوی داشته باشند که در آن احتمال ضرر به هیچ کسی وجود نداشته باشد.

امارت اسلامی افغانستان از تمام کشورها و جهت‌های دور و نزدیک می خواهد، مکلفیت خویش را در راستای ایجاد و تأمین روابط بهتر و قوی در مطابقت با اصول اسلامی ادا کند تا گام های بلند بخاطر امن و رفاه در منطقه و جهان برداشته شود و نابسامانی، ویرانی و بی باوری ناشی از جنگ‌های گذشته از میان برداشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا