سیاستاخبارTOP

ارگ ریاست جمهوری؛ قطع جنگ و رسیدن به صلح اولویت جمهوری اسلامی افغانستان است

کابل/ 9اسد /باختر

نشست  مشورتی بابزرگان سیاسی و جهادی امروز تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان درارگ ریاست جمهوری برگزار شد که در آن بر قطع جنگ و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار تاکید و از مساعی شورای عالی مصالحۀ ملی و هیئت مذاکره کنندۀ  جمهوری اسلامی افغانستان حمایت شد.

ارگ ریاست جمهوری در پایان این نشست اعلامیه یی را صادر کرده است که در آن گفته شده است:

-قطع جنگ ورسیدن به صلح عادلانه وپایدار اولویت جمهوری اسلامی افغانستان بوده ، جمهوری اسلامی افغانستان برای رسیدن به این مرام والا قربانی های زیادی را متقبل شده است . تلاش های خستگی ناپذیرشورای عالی مصالحۀ ملی وهیئت مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان دراین راستا قابل قدر است . جمهوری اسلامی افغانستان این هدف والا را کماکان دنبال خواهدکرد.

-دفاع از مردم و تمامیت ارضی افغانستان ، نوامیس و نهادهای ملی ، ارزش های مشترک ، حقوق زنان وسایر حقوق وآزادی هایی که درقانون اساسی افغانستان تسجیل یافته است مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده و دولت افغانستان ازاین ارزش ها درمقابل هرنوع تعرض دفاع می کند.

-شهامت و ایستادگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان درمقابل تجاوز و حملات تروریستی و ایستادگی و بسیج ملی مردم افغانستان دراین راستا قابل ستایش است، رهبران سیاسی وجهادی افغانستان از دفاع مشروع نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و بسیج مردم افغانستان درحمایت از آنان ، نه تنها قدردانی می کنند بل با تمام توان برای بسیج بیشتر مردم برای دفاع از افغانستان تلاش خواهند کرد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا