اخبارفرهنگTOPجامعه

برنامه تخصصی فریلانسینگ به ولایت‌های زون شمال شرق رسماً افتتاح شد

 

کابل15 ثور باختر

معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برنامه تخصصی فریلانسینگ به ولایت‌های زون شمال شرق رسماً افتتاح کرد.

به گزارش آژانس باختر، قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، روسای اطلاعات و فرهنگ ولایات تخار، بغلان، بلخ و کندز، ۲۴ تن شاگردان کامیاب و خبرنگاران برنامه تخصصی فریلانسینگ به همکاری مالی موسسه اکتید رسماً افتتاح کرد.

 مطیع الله روحانی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندز گفت: جای خرسندی است که معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در سطح زون شرق در بخش اشتغال‌زایی به جوان قدم برمی‌دارد. امارت اسلامی افغانستان به جوانان توجه جدی داشته و تلاش می‌کند که به جوانان در سکتورهای خصوصی و رسمی زمینه کار فراهم نماید.

قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: جوانان اطمینان داشته باشند که معینیت امور جوانان برنامه‌های مختلفی دیگر را نیز راه‌اندازی می‌کند تا به جوانانی که قصد مهاجرت دارند، زمینه کار را فراهم سازد.

وی این برنامه را برای جوانان پُر از دست‌آورد دانست و گفت: با راه‌اندازی این برنامه جوانان می‌تواند که برای خود و کشور شأن عواید بدست آورند.

راشد افزود: این برنامه در هفت زون تطبیق می‌شود که زون کندز از نخستین زون‌های است که برنامه تخصصی فریلانسینگ در آن افتتاح گردید.

نصیر احمد مسوول عمومی برنامه تخصصی فریلانسینگ معینیت امور جوانان گفت: این برنامه برای نخستین بار از سوی معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در هفت زون آغاز شد که بعد از اخذ امتحان از هر زون شش تن کامیاب گردیده و در مرکز کابل تحت آموزش سه ماهه برنامه فریلانسینگ قرار گرفتند.

در پایان برنامه تخصصی فریلانسینگ(کاروبار آنلاین) از سوی اشتراک کنندگان رسماً افتتاح گردید که به اساس آن ۲۴ جوان از ولایات بدخشان، تخار، کندز و بلخ تحت آموزش سه ماهه برنامه فریلانسینگ قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا