اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل ۳ حوت باختر

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ: اقوام و زبان‌های افغانستان مانند انگشتان دست هستند» نوشته کرده است:ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم تجلیل از روز جهانی زبان مادری گفته است که اقوام و زبان‌های افغانستان انگشتان یک دست بوده و برای کشور یک امتیاز، افتخار و زیبایی‌اند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم تجلیل از روز زبان مادری همچنین افزود که امارت اسلامی متعهد به توسعه زبان‌های کشور است.

سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «بازسازی خط آهن بلخ آغاز شد» نوشته است: مسوولان محلی امارت اسلامی در بلخ از آغاز بازسازی بخش‌های تخریب شده خط آهن در این ولایت خبر دادند.

محمد شفیق محمود، رییس خط آهن بلخ می‌گوید که این پروژه به ارزش شش میلیون و ۳۰۰ هزار دالر امریکایی با یک شرکت ازبیکستانی قرار داده شده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «سخنگوی امارت اسلامی: نماینده‌ی مردم افغانستان هستیم، اگر کسی خوش دارد یا ندارد» نگاشته است: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به سخنان اخیر متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته که کسی خوشش بیاید یا نیاید، امارت اسلامی «نماینده افغانستان و مردم آن» است.

وی تصریح کرده است: «اگر این موضوع را کسی خوش دارد یا ندارد، این یک واقعیت است و باید پذیرفته شود. سخنگوی امارت اسلامی در نوار صوتی‌ که از سوی تلویزیون ملی منتشر شده، گفته های سخنگوی وزارت خارجه‌ی امریکا را مداخله خواند و می‌گوید که ایالات متحده یک بار طعم مداخلات خود را در افغانستان چشیده و باید راه اشتباه را در پیش نگیرد و از گذشته بیاموزد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا