ورزش

ارش روت مولر آلمانی سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان شد

کابل 15 حوت باختر
ارش مولر مربی معروف آلمانی هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را به دست گرفت.
این مربی شصت ونه ساله که مربیگری در تیم های ملی آلمان وایران وباشگاه هایی چون کلن را درکارنامۀ ورزشی اش دارد به اساس توفق فدراسیون های فوتبال آلمان وافغانستان به این سمت گماشته شده است.
به مبنای این توافق این مربی معروف آلمانی تا پایان رقابت های سرنوشت ساز چلنج کپ آسیا که تا سه ماه دیگر برگزارخواهد شد هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را به دوش خواهد داشت.
فدراسیون فوتبال افغانستان به روز چهارشنبه به گونۀ رسمی اعلام کرد که بر سر استخدام ارش روت مولرمربی معروف آلمانی به توافق رسیده است.
مولرجایگزین یوسف کارگر خواهد شد ؛ مربی ای که به دلیل درگیری با داور دیدار تیم های ملی فوتبال افغانستان ولاووس ازسوی کمیتۀ داوران فدراسیون فوتبال آسیا برای چهار دیدار از همراهی تیم ملی محروم شد.
تاکنون برنامه های این مربی آلمانی برای آماده سازی تیم ملی به بازیهای چلنج کپ آسیا اعلام نه شده است.
رقابت های چلنج کپ آسیا حساس وسرنوشت سازترین تورنمنت برای تیم ملی فوتبال افغانستان محسوب می شود.
ملی پوشان کشور ما اگر بتواند دراین تورنمنت به قهرمانی برسد به گونۀ مستقیم وبرای نخستین بار درتاریخ ورزشی اش به رقابت های جام ملت های آسیا که تا یک سال دیگر به اشتراک تیم های تراز اول قارۀ کهن برگزارمی شود ، جواز حضور پیدا می کند.
قهرمان جنوب آسیا باید برای کسب جواز حضور مستقیم به رقابت های جام ملت های آسیا درتورنمنت چلنج کپ ازسد تیم هایی چون ترکمنستان ، لاووس و فلیپین بگذرد تا به دور نهایی این بازی برسد.
درگروه دیگر این رقابت ها تیم هایی چون مالدیف، میانمار، فلسطین وقرغزستان حضور دارند.
فدراسیون فوتبال افغانستان ابراز امیدواری کرده که با مربی معروف آلمانی اش برای نخستین بار تیم ملی در جمع تیم های تراز اول آسیا حضور یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا