اخبارTOPورزش

صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال

 

9 ثورباختر

تیم ملی فوتسال افغانستان، برای نخستین بار به جام جهانی راه یافت.

ملی پوشان، در دومین بازی شان در مرحله ی پلی آف جام جهانی، توانستند، قرغزستان قدرتمند را پنج دربرابر سه شکست دهند وبه عنوان تیم پنجم آسیا، به جام جهانی فوتسال راه یابند.

درحالی که انتظارمی رفت، قرغزستان با این همه توانمندی اش، با نتیجه ی پرگول دربرابر افغانستان به پیروزی برسد اما این ملی پوشان افغان بودند که حریف را غافلگیر کردند و تهاجمی، اما با اندیشه تدافعی ظاهر شدند.

دراین بازی، محمد غلامی، محمد نوروزی، علی کاظمی، قنبری، برای افغانستان گول زنی کردند. یک گول دیگر افغانستان نیز به اشتباه توسط عسکر بیکوف، بازیکن قرغزی به ثمر رسید.

افغانستان با این پیروزی، برای نخستین بار در تاریخ، به عنوان تیم پنجم قاره ی کهن، به جام جهانی فوتسال راه یافت.

ملی پوشان افغان، درنبود چهار هم تیمی اصلی شان، پا به پیکارهای جام ملت های آسیا گذاشتند و توانستند، با کسب مقام پنجمی، به جام جهانی راه یابند.

این ملی پوشان، با اشک شوق، میدان مسابقه را ترک گفتند؛ به ویژه جواد صفری دروازه بان که زحمت زیادی برای موفقیت های این تیم کشید.

تیم ملی فوتسال افغانستان دربازی های نخست جام ملت های آسیا و در نبود چهار بازیکن اصلی اش، با لغزش وتوام با اشتباهات زیاد ظاهر شد اما بازی در بازی، بازیکنان میان شان سازگارشدند وتوانستند، با تجربه ی بیشتر و جرات مضاعف، بهتر و بهتر تر شوند.

حضورافغانستان، برای نخستین بار با بزرگان دنیای فوتسال چون برازیل، آلمان، پرتگال، اسپانیا، آرژانتین وایتالیا، افتخار بزرگی محسوب می شود.

مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان درنشست خبری پیش از مصاف تیمش دربرابر قرغزستان گفته بود که آسیا باید باور کند که قدرتی در فوتسال بنام افغانستان وجود دارد.

او اما پس ازپیروزی تیمش دربرابر قرغزستان وراه یابی به جام جهانی، از عملکرد شاگردانش ستایش کرد.

مرتضایی گفت که افغانستان، با قدرت بیشتر و با آمادگی بهتر، پا به جام جهانی خواهد گذاشت.

جام جهانی فوتسال، به میزبانی ازبکستان، به اشتراک بیست وچهار تیم ازچهار گوشه ی دنیا، درماه سنبله ی همین سال برگزارمی شود.

زکی امیری ، کارشناس فوتسال می گوید درصورت بازگشت چهار ستاره ی دیگر به جمع ملی پوشان، افغانستان می تواند به هر تیم فوتسال دنیا، درد سر ساز باشد و درجام جهانی، بدرخشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا