اخبارجامعهTOPآموزش

بیش از یک هزار دانش آموز از رشته های مختلف از اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی فارغ شدند

 

کابل، 23 قوس، باختر

بیش از یک هزار و 200 دانش آموز از رشته های مختلف اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی فارغ شدند.

مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی، در مراسم فراغت محصلان رشته های مختلف این اداره، تاکید کرد که جوانان امید آینده و سرمایه های کشور اند و باید با سلاح دانش و ایمان مجهز باشند.

به گزارش آژانس باختر؛ در این مراسم سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی،نشان کرد:هزینه تحصیل این جوانان از بیت‌المال پرداخته می ‌شود و باید ثمره آن برای کشور و مردم به مصرف برسد.

وی افزود: جوانان امید آینده و سرمایه کشور اند و باید با سلاح دانش و ایمان مجهز باشند و از جوانان خواست که در کشور بمانند و برای آبادی آن کار و تلاش کنند.

در این مراسم، خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، در رابطه به ارزش علم و دانش صحبت کرد و گفت که تمام علوم در قرآن کریم نهفته است و باید از آن استفاده شود.

همچنان شیخ امین الله عبید والی کابل، در صحبت هایش در مورد اهمیت آموزش‌های تخنیکی و مسلکی در کشور معلومات داد و گفت که پیشرفت جوامع  امروزی مدیو تخنیک و مسلک است.

وی  افزود که هیچ تفاوتی میان مدرسه و مکتب وجود ندارد و باید هردو در راستای پیشرف و ترقی کشور کار کنند.

در پایان این مراسم رفیع الله حبیبی، آمر تعلیمات تخنیکی و مسلکی ولایت کابل گفت: بیش از یک هزار و 200 محصل از رشته های برق، تخنیک، موتر، موبایل، اقتصاد، ژورنالیزم  و زراعت این اداره فارغ  شده اند.

وی همچنان از مقامات حکومت خواست که در راستای جذب این افراد متخصص و حرفه یی در اداره ها توجه و همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا