تبصره و مرور بر مطبوعات

رشد صنعت گردشگری، رشد اقتصادی کشور را در قبال دارد

کابل 3 اسد باختر
رشد و توسعه صنعت گردشگری در افغانستان در کنار آنکه رشد اقتصادی کشورا در قبال دارد، معرف تمدن های دوره مختلف کشور نیز درجهان می باشد.
مبصر آژانس باختر می نگارد، در این جای شک و تردید وجود ندارد که افغانستان دارای جذابیت های تاریخی، طبیعی و فرهنگی می باشد اما این جاذبه ها د رچند دهه  اخیر زیر غبار جنگ و نا امنی ، اختلاف و درگیری قرار گرفته اند،  به خاطر زدودن این نامیمون و معرفی افغانستان چهره فرهنگی و با عظمت افغانستان بار دیگر به عنوان چهار راه تلاقی  فرهنگ ها و تمدن ها در محراق توجه قرار گرفته و وزارت اطلاعات وفرهنگ در نخستین گام، سمینار علمی تحقیقی ، چالش های دهشت گری در برابر گردشگری را برگزار کرد تا سمینار سنگ بنایی باشد برای رشد صنعت گردشگری در کشور.
بدون شک اشتراک کنندگان سمینار به مسایل بحث کردند که میتواند گره  گشاهی باشد در مسیر رشد این صنعت و معرفی جذابیت های تاریخی، طبیعی وفرهنگی کشور.
به هر صورت زمانی که رییس جمهور دراین سمینار مطرح می سازد "توریزم داخلی تنها محور سیاحت نیست، بلکه بحث وحدت ملی نیز است" میرساند که سرمایه های تاریخی، فرهنگی وطبیعی متعلق به همه مردم افغانستان می باشد و این جاذبه ها می تواند معرف چهره دیگر افغانستان باشد کشور ما که زمانی مهد تمدن ها بوده است.
به هر صورت صحبت از رشد صنعت گردشگری درافغانستان برگشت به افتخارات تاریخی این وطن است که جنگ و ستیزه جویی به آن سایه افگنده است.
هرگاه ملت افغانستان در کوتاه مدت بتوانند بر نفاق و شقاق جنگ خون ریزی فایق آیند به فرصت های دست می یابند با استفاده از آن افغانستان جنگ زده را معمور و آباد  میسازند . ختم/تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا