گزارش ها

ملا منان نیازی : ملا هبت الله نوکر روسیه و ایران است

کابل   باختر  ۲۷   حمل
رهبر یک شاخه انشعابی طالبان  رهبر گروه ملا هبت الله را به ناتوانی در رهبری متهم ساخته و از او خواسته تا دست از سر طالبان بر دارد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : ملا عبد المنان نیازی که دسته از طالبان را در حوزه جنوب غرب رهبری میکند گفته است که ملا هبت الله توانایی رهبری طالبان را ندارد وباید از صحنه کنار برود.
نیازی این گفته را در تائید به گفته ملا محمد یعقوب پسر ملا محمد عمر رهبر مقتول طالبان بیان داشته است .
ملا یعقوب اخیراً در جمعی از هواخوانش گفته بود که ملا هبت الله آدم نا کار ودر مدیریت ضعیف است. 
نیازی با نشر  نامه یی در ولسوالی  های بُرکه ، دهنه غوری، دندغوری و دندشهاب الدین ولایت بغلان از گفته های ملامحمد یعقوب عمری معاون امارت طالبان  حمایت و تایید نموده و تاکید داشته که ملاهبت مدیریت ضعیف و ناکارا داشته و باعث تضعیف این گروه گردیده است.
در بخشی از این نامه  تذکر رفته که حمله  به اهداف ملکی، فرهنگی، صحی باعث نارضایتی مردم به ویژه هلمندیان گردیده  و این خلاف تعهدات  امارت اسلامی است .
ملا منان نیازی در نامه تاکید داشته که از موقف ملایعقوب حمایت می کنم، مخالف کارکرد های ملاهبت الله هستم.
نیازی در ادامه این نامه ملاهبت الله را نوکر و فرمان بردار روسیه و ایران خطاب کرده وافزوده که هبت الله با ایران وروسیه رابطه دارد و از آنها کمک دریافت می نماید.
به گفته آگاهان سیاسی نامه ملا منان نیازی که به هواخوان طالبان در بغلان فرسناده شده در حقیقت بخشی از جنگ میان گروه های رقیب در میان طالبان است .
طالبان که در ولایت بغلان فعالیت دارند  بیشتر طرفداران ملا هبت الله اند و ملا منان در صدد   رخنه در میان طالبان دراین ولایت است.
ملا هبت الله که رابطه نزدیک با استخبارات نظامی پاکستان دارد در حالی به داشتن رابطه با ایران  و روسیه متهم میگردد که اخیراً از نزد افراد او در ولایت های تخار کندز  فراه و بغلان اسلحه های جدید روسی بدست آمد.
مگر هواخواهان ملا هبت الله به نوبه خود  ملا عبدالمنان نیازی و گروه او را وابسته به ایران میدانند ومیگویند که ملا نیازی به اشاره ایران مانع تحقق پروژه های ملی در هرات و فراه شده است .
روسیه  وایران بارها  رابطه شان با طالبان را رد کرده اند.  ختم   تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا