تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره // حکومت وحدت ملی ، مکان برای جدال ها نیست

کابل باختر/ 21/ سرطان
حکومت وحدت ملی نمادی از مشارکت سیاسی ،  حضور نغبه گان و تمثیلی از اراده ملی است که باید به آن ارزش داد و آن را تقویت نمود.
مفسر آژانس باختر مینگارد: حکومت وحدت ملی ترکیب و ساختاری است که به بنیاد مشارکت ملی و تمثیل اراده مردم شکل گرفته است.
این حکومت نمادی از طاقت ، توان و انرژی مردمی است که به اساس تحمل و همگرایی به وجود آمد ضروراست تا بارورشود.
اگر از مشارکت وحضور سیاسیون دراین حکومت ، انرژی و توان که این حکومت دارد دربرنامه ریزی های ملی ، ثبات و رفاه همگانی صادقانه استفاده شود بدون شک دستاوردهای درافغانستان بیشتر و بزرگتر از دستاوردهای موجود میتوانست باشد و اما اگر از قوت و انرژی این مشارکت استفاده درست صورت نگیرد نتیجه برعکس بوده میتواند.
آنچه امروز به عنوان اختلافات سیاسی و دوری دیدگاه درحکومت وحدت ملی مورد بحث قرار میگیرد و برخی رسانه ها ، سیاسیون و جریان ها برای عمیق شدن آن برنامه ریزی میکند یک امر عادی درجوامع دموکراتیک است.
هر نظام که در جوامع دموکراتیک شکل یافته اند مخالفت ها و موافقت های خود را دارد مگر یک چیزکه شکل دهندگان این گونه نظام را با هم پیوند میدهد و هیچگاه آنها را از هم جدا نمیسازد آن منافع ملی و حرکت روی خط منافع مردم است .
سیاسیون درنظام های دموکراتیک همیشه مشکل و دیدگاه اختلافی شان را روی میز مذاکره درتعقل و دقت حل میکند این گونه نشانه ها درمیان رهبران حکومت وحدت ملی نیز وجود دارد اختلافات دراین حکومت نه به پیمانه ای نیست  که ارزش ها و دستاورد های مردم به هیچ مبدل سازد.
دیدگاه متفاوت هیچگاه براهداف و برنامه های سیاسی ، اقتصادی و عمرانی درکشور اثر گذار نبوده است رهبران حکومت وحدت ملی متعهد به این امر اند که تمام امور کشوری به اساس مشوره انجام یابد مگر یک اصل درهمه حکومت ها منجمله حکومت وحدت ملی قابل دقت و بحث است وآن رعایت دسپلین دولتی است یعنی هر کی موقف ، وضعیت و صلاحیت خود را درک کرده مطابق به آن عمل نمایند و همکاری کنند.
حکومت وحدت ملی مکانی برای جدال ها نیست ، فرصت برای تحمل وهم پذیری و مسیری برای رفاه و ثبات درکشور است . حکومت که درآن حوصله سیاسی وجود دارد باید به توان و انرژی موجود دراین حکومت را صرف نجات افغانستان از وضعیت بحرانی کنونی نمایم تا حد اقل تاریخ نسبت به ما قضاوت عادلانه داشته باشد.ختم/ تحلیل سیاسی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا