جهان

صدراعظم تایلند به کمیسیون ضد فساد فرا خوانده شد

بنکاک – ایرنا – 11 حمل – باختر
یینگلوک شیناواترا، صدراعظم موقت تایلند امروز در برابر کمیسیون ملی مبارزه با فساد قرار می گیرد تا در برابر اتهامات مبنی بر سهل انگاری در ارتباط با اجرای طرح سبسایدی برنج پاسخ دهد.
در صورت اثبات سهل انگاری صدراعظم موقت تایلند در این دوسیه ، وی شکست را در برابر دوسیه های حقوقی گشوده شده خواهد پذیرفت و این می تواند به حذف خانم یینگلوک از مقام صدارت و پنج سال محرومیت وی از فعالیت های سیاسی منجر شود.
صدراعظم موقت تایلند بدنبال تعویق این نشست کمیسیون ملی مبارزه با فساد بود که کمیسیون آن را رد کرد و وی باید امروز برای پاسخگویی حاضر شود.
کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند، یینگلوک شیناواترا را متهم به قصور در انجام وظیفه کرده و تاکید دارد وی به هشدارهای داده شده در ارتباط با خرید برنج از کشاورزان و پرداخت سبسایدی به آن ها که فساد ایجاد کرد و به کشور زیان رساند، توجه نکرده است.
براساس این طرح حکومت تایلند برنج کشاورزان را با مبلغی بیشتر از قیمت بازار خریداری می کرد و این برنامه حکومت را دچار چالش کرد و خشم مخالفان سیاسی آن را برانگیخت.
مخالفان اجرای این طرح ادعا می کنند طرح سبسایدی برنج برای جذب آرای روستاییان اجرا شده و ضمن ترویج فساد در تایلند ، ضربه سنگینی به صنعت تولید برنج این کشور وارد کرده است.
یکی از وکلای صدراعظم تایلند هفته گذشته اعلام کرد که زمان کافی برای پاسخ به اتهامات داده نشده است.
بحران تایلند اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و در صورت ادامه دعاوی حقوقی و انجام استیضاح توسط مجلس سنا می تواند به حذف صدراعظم موقت این کشور منجر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا