سیاست

حمایت سازمان ملل متحد از تعیین کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی

کابل14 حوت باختر
تدامیچی یماماتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان دیروز با استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار یماماتو حمایت سازمان ملل متحد را از تغییرات در کمیسیون های انتخاباتی اعلام کرد.
به اساوی همکاری دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل را با کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی اعلام داشته و ابراز امیدواری کرد که کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی با سخت کوشی، درایت و حوصله مندی، این دو نهاد و همچنین پروسۀ انتخابات را به خوبی مدیریت کنند.
یماماتو به برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری نیز تاکید کرد .
همچنان استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعدیل قانون انتخابات و تعیین کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی یک کار نسبتا دشواری بود، از حمایت سازمان ملل متحد نسبت به این اقدام حکومت و همکاری های دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل با کمیسیون های انتخاباتی قدردانی کرد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به بر گزاری مراسم تحلیف کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی گفت که کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی کار شان را به زودی آغاز خواهند کرد.
استاد دانش گفت که حکومت افغانستان تلاش می کند نقاط ضعف و مشکلاتی را که در انتخابات پارلمانی وجود داشت با کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی شریک کنند و از نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل نیز خواهان همکاری در این قسمت است تا کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی بتوانند از همین آغاز در مسیر درست گام بردارند.
استاد دانش در این دیدار گفت که اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی و همزمان آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دو اولویت اساسی است که کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی در پیش رو دارند.
در این دیدار مشکلات مربوط به استفاده از تکنالوژی در تمام مراحل انتخاباتی که در تعدیل قانون انتخابات به آن تصریح شده است، تامین بودجه انتخابات و استفاده از سیستم اتخاباتی MDR مورد بررسی قرار گرفت.
همچنان نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد در کابل گفت که به زودی در جهت حمایت از انتخابات با کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی دیدار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی مسوولیت سنگین را به عهده گرفته اند و باید سنگینی این مسوولیت را درک کنند گفت: جذب اعتماد آسیب دیده مردم، تأمین منافع ملی و مدیریت درست روند انتخابات فقط با سخت کوشی، هماهنگی و همدلی کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی امکان پذیر است.
یماماتو با اشاره به اینکه اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد به زودی برگزار می شود گفت که مذاکرات صلح، انتخابات و فراهم شدن کمک های بشری برای مردم افغانستان از موضوعاتی است که وی در این اجلاس مطرح خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا