سیاستاخباراقتصادTOP

سرپرست وزارت صنعت و تجارت: شرکت‌ها و نهاد‌های روسی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز علاقمندی کردند

 

کابل ۶ جوزا باختر

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دیدار با معاون سیاسی ریاست الوزرا گفت که شرکت‌ها و نهاد‌های روسی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز علاقمندی کردند.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان با نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور، در قصر سپیدار دیدار کرده است.

در این دیدار، نورالدین عزیزی در رابطه به اشتراک‌اش در پانزدهمین نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام در تاتارستان به معاون سیاسی ریاست الوزرا گزارش ارایه کرد و  این سفر اش را در بخش‌های صادرات و تجارت پر دست‌آورد خواند.

عزیزی افزود که در این سفر نمایندگی خوبی از امارت اسلامی افغانستان کرد و به اشتراک کنندگان نشست اطمینان داد که در افغانستان زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

به گفته‌ی وی؛ شرکت‌ها و نهادهای روسی جهت سرمایه گذاری در افغانستان ابراز علاقمندی کردند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان از نورالدین عزیزی تشکر کرد و سفر یادشده وی را مثبت ارزیابی کرد.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان گفت که این گونه سفرهای مقامات بلندپایه امارت اسلامی افغانستان بیانگر آنست که امارت اسلامی به شمول کشورهای همسایه و منطقه، خواستار تعامل با تمام جهان به اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

گفتنی است که نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت چندی قبل در راس یک هیئت بلند پایه امارت اسلامی افغانستان بنابر دعوت رسمی از سوی رستم مینی خانوف، رئیس جمهور تاتارستان جهت اشتراک در پانزدهمین فورم بین‌المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام به جمهوری تاتارستان سفر کرد بود و این فورم به تاریخ ۱۴ الی ۱۹ ماه روان میلادی در شهر کازان جمهوری تاتارستان برگزار شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا