سیاست

رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد

کابل باختر 11 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح دیروز با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در شهر باکو پایتخت آن کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط افغانستان و آذربایجان در عرصه های مختلف، تاکید کردند و خاطر نشان نمودند که هر دو کشور باید همکاری های اقتصادی خویش را از طریق همکاری های منطقوی بیشتر تقویت نمایند.
رئیس جمهور علی اف ضمن خوش آمدید به  محمد اشرف غنی همتای افغان خویش، برای حکومت جدید افغانستان تحت رهبری رئیس جمهور غنی، آرزوی موفقیت کرد و از همکاری های دوامدار کشورش با افغانستان، اطمینان داد. وی با اشاره به همکاری اقتصادی میان دو کشور گفت که ما باید اقداماتی را انجام دهیم که منفعت هر دو کشور در آن نهفته باشد.
در مقابل رئیس جمهور غنی، از استقبال گرم رئیس جمهور آذربایجان تشکر کرد و پیشرفت های انجام شده در سالهای اخیر در آن کشور را برای وی تبریک گفت و این موفقیت ها و دستآوردها را ثمره رهبری خوب رئیس جمهور علی اف دانست.
رئیس جمهور کشور با اشاره به پیشرفت های اخیر آذربایجان گفت که ما نه تنها خواهان تداوم همکاری های دوجانبه با آذربایجان هستیم بلکه می خواهیم از تجارب این کشور در زمینه اصلاحات نیز استفاده نمائیم.
رئیس جمهور کشور گفت که ما می خواهیم افغانستان را از طریق راه لاجورد با اروپا وصل نمائیم و این امر بدون همکاری آذربایجان امکان پذیر نیست. وی افزود که دیدگاه ما این است که افغانستان را به مرکز انرژی مبدل سازیم و برای این کار گسترش تجارت و سرمایه گذاری در کشور مهم است.
در این دیدار روسای جمهور افغانستان و آذربایجان در مورد انتقال گاز آذربایجان از طریق افغانستان به شماری از کشور های منطقه و همکاری ها و برنامه های درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت میان دو کشور در عرصه های مختلف نیز بحث و تبادل نظر کردند و خاطر نشان نمودند که برای آغاز و عملی کردن جنبه های تخنیکی موضوعات مطرح شده، باید هیئت هایی از هر دو کشور تعیین گردد تا اهداف متذکره را در یک چوکات ستراتیژیک تنظیم و عملی سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا