اقتصاد

ایران در بخش های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری میکند

کابل/30/قوس/باختر
یک هیأت سرمایه گذار ایرانی امروز با محمدکریم خلیلی معاون رییس جمهور و رییس کمیته اقتصادی شورای وزیران دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل نیز حضور داشت، هیأت سرمایه گذار ایرانی آمادگی خویش برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی حوزه های مختلف تجاری و صنعت مسکن در افغانستان اعلام داشتند.
دیدار کنندگان به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران از یک مجموعه بزرگ اقتصادی نمایندگی می کنند، اظهار داشتند که متمایل اند در بخش های یادشده در هماهنگی با دولت و سکتور خصوصی افغانستان به صورت مشترک سرمایه گذاری نمایند. هیأت متذکره همچنین اظهار داشت که آنان در عرصه های که آماده اند سرمایه گذاری نمایند، حاضر اند تجارب خود را در افغانستان انتقال داده و در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
همچنین محمد رضا بهرامی سفیر کشور ایران مقیم کابل، گسترش روابط متقابل بین دو کشور به خصوص در عرصه های تجارت و سرمایه گذاری را به سود هردو کشور دانسته اظهار داشت که همکاری سرمایه گذاران دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی می تواند بر توسعه روابط متقابل میان دو کشور اثر گذار باشد.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، دو ملت افغانستان و ایران را ملت های با هم برادر و دوست عنوان نموده و برگسترش روابط متقابل بین دو کشور در عرصه های مختلف به خصوص در بخش های اقتصادی تاکید نمود.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه در افغانستان زمینه های مختلف برای سرمایه گذاری وجود دارد، از آمادگی سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در افغانستان استقبال نموده و ابراز امیدواری نمود که هیأت متذکره در دیدار های خود با ارگان های مربوطه به نتایج که برای هردو کشور مطلوب و مفید باشد، دست یابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا