سیاست

جلسه کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی برگزارشد

کابل باختر اول قوس
در جلسه کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی امروزاحاله مشرانو جرگه مبتنی بر داشتن صلاحیت استجواب از ریاست های مستقل حکومتی، مورد بررسی قرار گرفت.
آمریت اطلاعات و ارتباط عامه کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی به آژانس باختر گفت: کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی جلسه عادی خود را، برگزار کرد.
در آغاز جلسه، منشی کمیسیون از چگونگی  تطبیق و اجرایی شدنِ مصوبات قبلی کمیسیون گزارش داده، سپس روی موضوعات زیر در پرتو احکام قانون اساسی بحث صورت گرفته و تصامیم لازم اتخاذ شد:
ابتدا احاله مشرانو جرگه در خصوص این که «آیا مشرانو جرگه به عنوان یکی از مجلسین شورای ملی، مطابق با جزء یازدهم ماده 64 قانون اساسی صلاحیت استجواب و نظارت بر اعمال دولتی و ریاست‌های مندرجه آن را به‌طور خاص اداره لوی سارنوالی را که یکی از ادارات حکومتی می‌باشد، دارد یا خیر؟»، بحث و تبادل نظر صورت گرفته، جهت مطالعه دقیق و تهیه نظریه حقوقی تصمیم گیری در این خصوص به جلسه بعدی موکول شد.
سپس شکایت تعدادی از کارکنان وزارت صحت عامه، مورد بحث و بررسی قرار گرفته، فیصله به عمل آمد که با توجه به مدارک و اسناد افراد شاکی در زمینه از وزارت صحت عامه نیز وضاحت خواسته شود، تا باتوجه به احکام قانون اساسی کمیسیون تصمیم خویش را دراین خصوص اتخاذ کند.
در ادامه چگونگی بزرگداشت از فرا رسیدن هفته ملی قانون اساسی، مورد بررسی قرار گرفته، به منظور گرامی داشت بهتر از هفته مذکور، کمیته‌ به ریاست پوهنمل لطف الرحمن سعید معاون و عضویت اعضای کمیسیون و رؤسای دیپارتمنت های مسلکی کمیسیون تشکیل شده تا جهت تهیه مقدمات وآمادگی های لازم برای هرچه باشکوه تر برگزاری محفل گرامی داشت از هفته ملی قانون اساسی تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا