تبصره و مرور بر مطبوعات

فقط برگزاری انتخابات ،به وقت معین آن میتواند اعتماد مردم را به کمیسیون های انتخاباتی باز گرداند

کابل باختر  11 حمل
کمیسون مستقل انتخابات 28 میزان سالجاری را زمان بر گزاری انتخابات شورای ملی وشورای های ولسوالی ها تعین نمود.
مفسرآژانس باخترمینگارد: کمیسون مستقل انتخابات یک تاریخ جدید را برای برگزاری انتخابات شورای ملی و شورای های ولسوالی در کشور تعین نمود.
قبلا این کمیسون  16 سرطان را زمان برگزاری انتخابات در کشور اعلام  داشته بود مگر حالا 28 میزان روز برگزاری انتخابات پارلمانی درکشور مشخص شده است.
این تصمیم در حالی اتخاذ میگردد که کمیسیون انتخابات با چهره های جدید وبرنامه های اصلاحی کارش را آغاز کرده است.
در گذشته مردم وسیاسیون در کشور روی دلایل مشخص که وجود داشت نسبت به کار کمیسیون مستقل انتخابات بی باور بوده اند  در حالیکه راه جلب اعتماد وباور مردم برنامه ریزی های دقیق ،تحقق تعهدات وعمل به وعده های است که این کمیسیون ارایه داشته است.
وضیعت جاری از مسوولان میطلبد از هر ادرس که امکان پذیر است راه  را برای برگزاری انتخابات در کشور هموار سازند وپل لرزان اعتماد را که تازه در برابر کمیسیون انتخابات شکل گرفته مستحکم سازند.
فراموش نشود که کمیسیون انتخابات در جای قرار  دارد که اعتبار آن سخت آسیب پذیر  است، آسیب پذیری ها ناشی از این است که کمیسیون در طول سالهای گذشته به گونه یی درست مدیریت نشده  واین امر سبب ایجاد مشکلات گردیده است.
حالا که چهره های جدید ونو اوری های در کمیسیون انتخابات به چشم میخورد باید این کمیسیون قاطعانه تر عمل کند بر محور یک تاریخ دقیق وباثبات برای برگزاری انتخابات بچرخد. 
اگر امروز یک تاریخ معین شود فردا تاریخ دیگر، بی اعتمادی نسبت به کمیسیون بار دیگر تبارز خواهد نمود.
ضما" برای نهاد های دیگر حکومتی چه بخش نظامی ویا بخش های مالی دولت ضروری است تا نگرانی های کمیسیون انتخابات را از ناحیه امنیت وتمویل مالی این برنامه رفع سازند وهماهنگ عمل کنند.
شرایط واوضاع نازک وحساس است، بدون شک رهبری کمیسیون انتخابات درک درست وسالم از این وضعیت دارند ونسبت به آن، خود را عیار میسازند. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا