سیاست

یک عضو پیشین رهبر طالبان از روابط این گروه با استخبارات پاکستان سخن گفت

کابل باختر/ 2/ عقرب
یک عضو پیشین رهبری گروه طالبان هشدار داده است که ارتباطات طالبان با استخبارات خارجی ، این گروه را به سوی شر وتباهی میکشاند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : سید طیب آغا یک چهره مطرح و سرشناس درگروه طالبان هشدار داده است که ادامه ارتباطات طالبان با استخبارات خارجی این گروه را به سوی شرو تباهی میکشاند.
طیب آغا که خود به دلایل اختلافات با رهبری طالبان از عضویت درشورای رهبری وریاست دفتر غیررسمی این گروه درشهر دوحه قطر استعفا کرده است از رهبر جدید طالبان ملا هبت الله خواسته است تا جاسوسان سازمان های استخبارات بیگانه را از صفوف طالبان بیرون کشد و شورای کویته پاکستان را ترک کند.
اوگفته است که شماری از اعضای طالبان با استخبارات پاکستان و استخبارات کشور های دیگر ارتباط دارند و این میتواند یک انجام شرم آور برای طالبان داشته باشد  و درنهایت روابط طالبان با استخبارات خارجی طالبان را به سوی تباهی و شرمیکشاند.
سید طیب آغا این گفته را درنامه بیان داشته که ازسوی وی به ملا هبت الله آخند زاده که چندماه میشود به حیث رهبر طالبان گماشته شده نگاشته شده است.
او صر یحاً برای ملا هبت الله گفته تا خود را امیر المومنین نخواند زیرا امارت راکه طالبان ادعا تشکیل آن را دارند به قلمرو نیازدارند درحالیکه رهبری طالبان درپاکستان حضور دارند و در داخل افغانستان مصونیت و اعتبار ندارند .
ضمناً سید طیب آغا از ملاهبت الله خواسته است تا به افرادش تفهیم کند که ازحمله بر افرادملکی ، مامورین دولتی ،نهاد های عمومی خود داری نماید.
به باور آگاهان سیاسی ، نامه ملا سید طیب آغا به آدرس ملا هبت الله سردسته طالبان از یکطرف از عمق اختلافات درونی طالبان سخن میگوید ازطرف دیگر این گفته ها وادعا را ثابت میسازدکه رهبری طالبان درپاکستان اند و از آنجا برنامه و دستور میگیرند . چنانچه ملا سید طیب آغا صریحاً برای ملا هبت الله میگوید تا خود را امیرالمومنین نداند و به دلیل نبود یک جغرافیای سیاسی موجودیت امارت اسلامی را زیر سوال برده است .
قبل ازاین شماری دیگری از اعضای پیشین رهبری طالبان از ملا هبت الله و سلف او ملا اخترمحمد منصور که در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی کشته شد به عنوان اعمال استخبارات پاکستان یادکرده اند . ملا عبدالمنان نیازی در تازه ترین اظهارات اش ملا هبت الله را گماشته استخبارات پاکستان خواندو صریحاً از او به عنوان مزدور یادکرد .
قبل از ملا عبدالمنان نیازی افراد دیگری از طالبان چون ملا منصور دادالله ، ملا رسول ، ذاکرقیوم از روابط نزدیک ملا هبت الله رهبر کنونی و رهبر قبلی طالبان ملا اختر محمد منصور با استخبارات پاکستان پرده برداشته اند و حالا کاملاً هویدا است که طالبان در منازعه روان در افغانستان تنها یک نام و یک افزار اند درحالیکه این استخبارات پاکستان و شماری از کشور های عربی است که طالبان را سوق و اداره میکنند.
پس این گفته سید طیب آغا قابل دقت و مکث است که میگوید ارتباطات طالبان با استخبارات پاکستان انجام شرم آور خواهد داشت.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا