اخبارجامعهTOP

کار ساخت بخش دوم قطعه چهار خط آهن هرات_ خواف رسما آغازشد

هرات 6 جوزا باختر
روند کار ساخت فاز دوم قطعه چهارم خط آهن هرات – خواف به گونۀ رسمی آغاز شد.
خط آهن هرات- خواف و هرات- تورغندی، نقطه ی اتصال افغانستان با کشورهای همسایه و اروپا خوانده می شود.
مولوی بخت الرحمن شرافت، معین وزارت فواید عامه می‌گوید که خط آهن هرات- خواف شامل چهار قطعه بوده که دو قطعه آن به طول 73 کیلومتر در خاک ایران و 152 کیلومترآن در خاک افغانستان قرار دارد.
مولوی شرافت می‌افزاید که طول این خط از قریه رباط پریان زنده جان آغاز و به میدان هوایی هرات ختم می‌شود که با ختم این مرحله، خط آهن هرات_ خواف به گونه‌ی عملی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و شهرک صنعتی هرات از طریق ایران به گونۀ مستقیم به کشورهای اروپای وصل می‌شود.
مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی، معاون والی هرات، تکمیل این پروژه را از آرزوهای بزرگ هراتیان خوانده و تاکید بر سرعت عمل و کیفیت خوب آن کرد.
از سویی هم مسئولان در اتاق صنایع و معادن هرات، خطوط آهن را در ایجاد سهولت برای انتقالات تجارتی مهم دانسته و از این اقدام مسئولان استقبال نمودند.
حمیدالله خادم، رییس این اتاق، رسیدن به کاروان تجارتی جهان را آرزوی سرمایه گذاران افغان عنوان کرد.
با این وجود ضیاءالرحمن فراهی، رییس شرکت قرار دادی (گاما) از ساخت معیاری این خط آهن در آینده نزدیک سخن زده و می‌گوید که این پروژه بیش از چهل و هفت کیلومتر است که در 18 تا 24 ماه تکمیل خواهد شد.
وی بیان می دارد که ضمن ساخت خط آهن، یک ترمینل نیز با هزینه پنج میلیون دالر ساخته می‌شود.
خط آهن هرات- خواف به هزینه ۵۳ میلیون دالر از سوی شرکت گاما گروپ ساخته می شود .
همچنان بر اساس معلومات ارائه شده از سوی مسئولان وزرات فواید عامه، قرار است 5 هزار و 3 کیلومتر خطوط آهن در افغانستان ساخته شود که تاکنون 3 هزار کیلومتر آن به گونۀ تخنیکی مورد سروی قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا